هشتمین روز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روز سینمای کودک و نوجوان بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، باغ کیانوش» اولین اثر بلند رضا کشاورزحداد در سانس اول به اکران درآمد، این فیلم داستان کودکی‌های زنان و مردان امروز دهه شصت و اقتباسی منسجم از کتابی با همین نام بود که سعی داشت فضای نوجوانانه را به خوبی به تصویر بکشد.

آبی روشن دومین ساخته بابک لطفی خواجه پاشا که روایتی درام از مشکلات یک مرد را نشان می‌داد دومین فیلمی بود که در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته شد. این فیلم به خاطر فیلمنامه کشدار ومبتنی بر حوادث بی‌ربطی که داشت نتوانست توجه چندانی را به خود جلب کند.

نوروز با نقش‌آفرینی ستاره درخشان سال‌های دور سینما سومین فیلمی بود که سینمای رسانه به خود دید.

این فیلم که محتوایی تاریخی و فانتزی دارد جدیرترین ساخته سهیل موفق در مقام کارگردان است که پیش از این نیز سابقه ساخت آثار کودک و نوجوان را در کارنامه دارد.

پایان بخش روز هشتم جشنواره فجر ۴۲ انیمیشن سه بعدی ببعی قهرمان اثر مشترک حسین صفارزادگان و میثم حسینی بود

ببعی قهرمان در واقع برگرفته از سریال انیمیشنی دوبعدی ببعی و ببعو است که جزو آثار پرمخاطب شبکه پویا طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ بوده و برای ساخت آن از به‌روزترین فناوری ساخت انیمیشن در ایران استفاده شده.

ماراتن جشنواره فیلم فجر ۴۲ به ایستگاه پایانی نزدیک شده و فردا آخرین روزی است که برج میلاد میزبان فیلم های جشنواره خوهد بود.

در حالی که قرار بود نامزدهای سیمرغ بلورین فردا اعلام شوند اما بایک روز تاخیر شنبه شب مشخص می شود که رقابت اصلی میان چه کسانی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =