مشکلات فرش دستباف خراسان شمالی در بازاریابی و برندسازی

مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: با وجود قدمت و توانمندی قالی بافان این استان، هنوز فرش دستباف خراسان شمالی در بازاریابی و برندسازی با مشکلات عدیده ای روبرو است.

روح اله احسانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: استان خراسان شمالی با توجه به قدمت فرش دستباف و دارا بودن ۲۸ هزار بافنده در استان و ۱۰ هزار دار قالی و تولید بیش از صدها هزار مترمربع، یکی از مراکز مهم تولید فرش دستباف در کشور محسوب می شود.

عضو هیئت علمی واحد بجنورد تصریح کرد: با وجود این قدمت و توانمندی قالی بافان این استان، هنوز فرش دستباف خراسان شمالی در برخی زمینه ها، بخصوص در بازاریابی و برندسازی با مشکلات عدیده ای روبرو است.

مدیر مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: در راستای اجرای بند ۶۱ راهکنش ترویج، بستر سازی، تسهیل، تجاری سازی و بازاریابی فناوریها در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی، اولویت گذاری و مشارکت و حضور فعال در رویدادهای فناورانه و استارتاپی و با توجه به رویکرد حل مساله صنعت و کسب و کار توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف احیای فرش دستباف خراسان شمالی، رویداد ایده آرا با عنوان " برندسازی فرش دستباف خراسان شمالی، چالشها و راهکارها" را برگزار می کند.

احسانی خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت دانشگاه، این رویداد در قالب مسابقه ایده شو و جمع آوری و طرح ایده های نوآورانه جهت برون رفت از چالش ها، تلنگری در راستای حل مشکلات حوزه فرش دستباف استان خواهد بود.

روح اله احسانی خاطرنشان کرد: این رویداد با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خراسان شمالی توسط مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با حضور فعالان حوزه فرش دستباف خراسان شمالی روز ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بیان کرد: رویداد ایده آرا" برندسازی فرش دستباف خراسان شمالی، چالش ها و راهکارها" در سه محور سخنرانی های کلیدی، مسابقه ایده آرا و نمایشگاه محصولات برگزار می شود.

مدیر مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد ضمن اشاره به محورهای مسابقه بیان کرد: محورهای مسابقه ایده آرا شامل ایده های نو در طرح، رنگ و مواد اولیه، کاربردهای جدید فرش دستباف، فرش دستباف و اشتغال، فرش دستباف و گردشگری، توسعه فناوری اطلاعات در زنجیره فرش دستباف، برندسازی و بازاریابی است.

روح اله احسانی ضمن تشریح حمایت از برگزیدگان رویداد ایده آرای فرش دستباف خراسان شمالی افزود: جوایز نفرات اول تا سوم رویداد به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال بصورت نقدی است که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خراسان شمالی پرداخت خواهد شد و تیم های اول تا پنجم نیز در اولویت استفرار در مرکز رشد فناوریهای نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد قرار می گیرند.

وی بیان کرد: استفاده رایگان از خدمات مشاوره ای شرکت شهرک های صنعتی به مدت یکسال، بهره مندی از کارگاه ها و دوره های آموزشی شرکت شهرک های صنعتی بصورت رایگان به مدت یکسال، اهداء کمک هزینه تولید محتوا در سایت ها و شبکه های اجتماعی توسط شرکت شهرک های صنعتی و حضور رایگان به مدت یک سال در تورهای صنعتی و نمایشگاههایی که توسط شرکت شهرکهای صنعتی برگزار می شود نیز از دیگر موارد حمایتی از برگزیدگان این رویداد خواهد بود.

کد خبر: 1230589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =