اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برگزار شد

رئیس‌جمهور در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با بیان اینکه ارتباط امام و امت از جنس عهد و پیمان است نه رای، گفت: عدالت همه‌جا باید تبلور پیدا کند و هیچ‌کس نباید مورد ظلم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی در آیین اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط ولّی با مردم مثل ارتباط همه حکمرانان با مردم نیستو این ارتباط، دلی و عاشقانه است.

وی با بیان اینکه در ارتباط امام و امت، از عهد و پیمان سخن می‌گوییم، نه رای، خاطرنشان کرد: امت با امام عهد دارد؛ این عهد در فرهنگ قرآنی و دینی ما بین امام و امت بسیار مستحکم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هیچ مفهومی در مفاهیم دینی ما بعد از توحید به گستردگی مفهوم عدالت نیست، گفت: عدالت در تمام شئون از جمله عدالت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی باید تبلور پیدا کند. ما از یک سو عدالت‌خواه و از سویی دیگر عادل داریم. در این بین افرادی «عادل» هستند اما حاضر نیستند که پرچم عدالت‌خواهی به دست بگیرند و به سمت اجرای عدالت حرکت کنند.

وی شرط مهم اجرایی شدن عدالت در جامعه اسلامی را این دانست که همه خود را موظف به انجام کار درست بدانند و گفت: این که خود را موظف بدانیم درست عمل کنیم، در زمینه اصلاح اجتماعی بسیار نقش دارد.

آن‌چه امروز در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بحث و تدریس می‌شود باید در میدان عمل نیز اجرا شود، مباحث و تحقیقات ناظر به میدان عمل باشد نه بایگانی در کتاب‌خانه‌ها.

وی با طرح این سوال که در زندگی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش و ارتباطات‌اجتماعی می‌خواهیم عدالتی را اجرا کنیم که امام رضا(ع) می پسندد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم توافق کنیم و بگوییم قانون یکی از شاخص‌هاست اما شاخص تام نیست؛ باید ببینیم شاخص‌ها برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌ها کدام است.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه از محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم، «عدالت» است، گفت: باید خودمان را در این ۴۵ سال رصد کنیم و عقب‌ماندگی در زمینه عدالت را جبران کنیم.
در پایان این مراسم، نماینده فلسطین چفیه خود را روی دوش دکتر رئیسی انداخت.

خبرنگار: علی رازی

انتهای پیام/

کد خبر: 1230984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =