ارتباط استرس و سکته‌های مغزی

عضو هیات علمی و اجرایی سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر اینکه سکته‌های مغزی بیشتر در پی استرس رخ می‌دهند، گفت: وقتی استرس و اضطراب‌ها در محیط زندگی زیاد می شوند، موجب ترشح مکرر استرس هورمون‌ها در بدن خواهد شد و سیستم ایمنی بدن نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیوان الچیان در سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: با افت عملکرد سیستم ایمنی در اثر استرس ها، بدن توانایی و مقاومت خود را نسبت به برخی بیماری ها، عفونت های فرصت طلب و حتی برخی بیماری های مغز و اعصاب، از دست می دهد.

وی با بیان اینکه، سکته های مغزی و قلبی، آلزایمر، خونریزی های دستگاه گوارشی، روان پریشی و پرخاشگری در اجتماع در پی استرس های مکرر رخ می دهد، افزود: به دنبال تکرار این استرس ها شاهد کاهش ضعف سیستم ایمنی، احتمال بروز عفونت ها و احتمال پاندمی ویروسی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تاکید کرد: هر فرد بنابه موقعیت و توانایی خود در جامعه باید تلاش کند، چون بر همه ما واجب است که استرس ها را کاهش دهیم؛ یک خبرنگار با تولید خبرهای مثبت و امیدبخش می تواند به کاهش استرس های اجتماعی کمک کند و یک پزشک با درمان درست و امید دادن برای بهبود بیمار می تواند در زمینه کنترل استرس موفق باشد.

بیشتر بخوانید

بیماری‌هایی که با مصرف سیب طلایی درمان می‌شوید

الچیان افزود: ولی برخی عوامل در اختیار فرد نیست و به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بستگی دارد. وظیفه دولت و حکمرانان جامعه، تلاش برای کاهش استرس در جامعه است. بدین ترتیب سطح بهداشت، ایمنی و درمان ارتقاء پیدا می کند.

وی گفت: همه ما در ایجاد یا کنترل استرس ها نقش داریم؛ وقتی استرس در زندگی و اجتماع وجود دارد، باید انتظار بروز و شیوع انواع بیماری ها را نیز داشته باشیم.

سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت با بررسی ابعاد مختلف بیماری های مرتبط و انواع شایع امراض داخلی در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

کد خبر: 1230951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =