بازگشایی مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان  واحد علوم و تحقیقات با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بازگشایی مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان دماوند که وابسته به واحد علوم و تحقیقات است ، با تاکید بر اهمیت کشاورزی برای جوامع بشری و کشور ایران، نسبت به مشکلات و معضلات در این حوزه هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این که "آوردن تکنولوژی برای کشور مهم است" ، خطاب به مسولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحقیقات کشاورزی مدرن را جدی بگیرید.

او به طرح کشت گلخانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اشاره کرد و گفت: باید از آخرین تکنولوژی مربوط به کشت های گلخانه ای که در حال حاضر مربوط به کشور هلند است، استفاده کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای پیوند علم و عمل، گفت: باید به کشاورزان یاد بدهیم که هر چه آب کمتر و علمی تر مصرف کنند، محصولات بیشتری می گیرند و این برای کشور ماندگار است.

ایشان زمین های منطقه دماوند تا فیروزکوه را برای تولید محصولات کشاورزی در کشور بی نظیر خواند و گفت: هدفم از آمدن و بازدید از این مجتمع تشکر از مسئولان مربوطه و تاکید بر این نکته است که باید حرکت بزرگ تحقیقاتی در کشور راه بیندازیم.

در ابتدای این مراسم، دکتر علی عباسپور رییس واحد علوم و تحقیقات ضمن ارائه گزارشی از طرحهای این واحد دانشگاهی در خصوص احیای منابع طبیعی، تقویت کشاورزی کشور و ویژگی های مجتمع تحقیقاتی سربندان گفت: امید است با راه اندازی و فعالیت های علمی و تحقیقاتی این مرکز ، کمک قابل توجهی در رفع مشکلات کشور در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی صورت گیرد.

لازم به ذکر است آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از مراسم افتتاح، از قسمت های مختلف مجتمع شامل کلینیک گیاه پزشکی، آزمایشگاه میکروبیولوژی و آزمایشگاه کشت و بافت بازدید کردند.

گفتنی است؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی را در این مراسم, دکتر حمبد میرزاده، حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات همراهی کردند.

20101

کد خبر: 673568

وب گردی

وب گردی