تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان جهادی بود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در حادثه سیل گلستان، دانشگاه‌های کشور اقدامات خوبی انجام دادند که البته حرکت و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی جهادی بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به وضعیت نگران‌کننده سیل‌‌زدگان آق‌قلا و گمیشان گفت: متاسفانه وضعیتی که برای سیل‌‌زدگان پیش آمد اقدام فوری و فوق‌العاده را برای کمک به آنان ضروری ساخت.

وی افزود: جلسه مشترکی بین بسیج اساتید مرکز و بسیج اساتید استان مازندران به میزبانی بسیج اساتید گلستان داشتیم. چون در این دو استان سیل‌زده علل طغیان آب را مطرح کردیم که به نتیجه مشخصی رسیدیم تا سازمان‌های مسئول بتوانند از این گزارش جهت بهره‌برداری استفاده کنند.

زارعی عمده دلایل مشترک وقوع سیل را عدم مهار آب در بالادست و فقدان یک سیستم سازمان یافته در سیستم زهکشی اراضی و کانال‌های انحرافی آب و به‌خصوص لایروبی نشدن رودخانه‌های اصلی ذکر کرد.

وی در خصوص عملکرد دانشگاه‌ها برای کمک‌رسانی به سیل‌‌زدگان گفت: دانشگاه‌ها واقعا وسط کار هستند. هم به‌لحاظ علمی پای کار آمدند، هم به‌لحاظ ایجاد گروه‌های مشاوره و گروه‌های جهادی همین الان هم در منطقه حضور دارند.

زارعی ادامه داد: بر اساس گزارشی که داده شد عملکرد دانشگاه آزاد در این مدت جهادی بود و ان‌شاءالله تا پایان کار در کنار سیل‌‌زدگان خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000818

وب گردی

وب گردی