فلسطین اقدام برزیل را محکوم کرد

تشکلات خودگردان فلسطین اقدام دولت برزیل برای افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس و بازدید رئیس‌جمهور این کشور از محوطه دیوار ندبه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهوری برزیل در ادامه سفر خود به اسرائیل در کنار «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست‌ وزیر اسرائیل از دیوار نُدبه در بیت‌المقدس بازدید کرد.

در همین ارتباط تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس اقدام دولت برزیل برای افتتاح دفتر رایزنی دیپلماتیک در قدس و بازدید بولسونارو، از محوطه دیوار ندبه را محکوم کردند.

«عدنان الحسین»، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اقدامات برزیل را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حمله به حقوق مردم فلسطین در پایتخت ابدی آنها» دانست.

وی در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه بازدید از محوطه دیوار براق و گشایش دفتر دیپلماتیک در قدس به معنی تلاش در راستای اقدامات غیرقانونی اسرائیل برای تسلط بر قدس شرقی است، از دولت برزیل خواست تا از این تصمیم منصرف شوند و از قطعنامه‌های بین‌المللی پیروی کند.

جنبش حماس نیز طی اطلاعیه‌ای بازدید رئیس‌جمهور برزیل از محوطه دیوار براق را محکوم کرده و گفت که این اقدام موقعیت تاریخی مردم برزیل در زمینه پشتیبانی از مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگران اسرائیل را خدشه‌دار می کند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که افتتاح دفتر دیپلماتیک دولت برزیل در قدس و بازدید رئیس‌جمهور این کشور از محوطه دیوار براق نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین‌المللی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000942

وب گردی

وب گردی