تظاهرات ها در الجزایر ادامه دارد

همزمان با تعیین «عبدالقادر بن صالح» به عنوان رئیس‌جمهور موقت الجزائر، مردم این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به دنبال استعفای «عبد العزیز بوتفلیقه»، «عبد القادر بن صالح»، رئیس شورای امت در در پایان نشست روز سه شنبه پارلمان الجزایر متشکل از مجلس امت و مجلس ملی مردمی که با حضور 644 نماینده برگزار شد به عنوان رئیس جمهور موقت اعلام شد.

چهار صد و پنجاه و سه نماینده پارلمان الجزایر، خالی بودن کرسی ریاست جمهوری الجزایر را تایید و بر اساس قانون اساسی این کشور عبد القادر بن صالح، رئیس شورای امت به عنوان رئیس جمهور موقت منصوب شد.

بر اساس ماده 102 قانون اساسی الجزایر رئیس جمهور استعفای خود را به شورای قانون اساسی ابلاغ می کند. این شورا پس از بررسی آن استعفانامه را به پارلمان الجزایر ارسال می کند.

در صورت تایید دو سوم نمایندگان، رئیس شورای امت الجزایر به مدت 90 روز رئیس جمهور موقت می شود. رئیس جمهور موقت حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر را ندارد.

از طرفی دیگر و در پی تعیین «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس امت به عنوان رئیس‌جمهور موقت الجزائر، مردم این کشور باز هم تظاهرات کردند.

معترضان الجزائری با سر دادن شعارهایی خواستار کناره‌گیری عناصر دوره بوتفلیقه از دولت در دوره انتقالی شدند.

مردم الجزائر از دهم فوریه (۲۱ بهمن) در اعتراض به اعلام نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دور ریاست جمهوری دست به تظاهرات گسترده‌ای علیه او زدند و با توجه به شرایط بد جسمانی او، خواستار کناره‌گیری او از قدرت شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1001652

وب گردی

وب گردی