حراست دانشگاه آزاد اسلامی باید پیشگیر و اخلاق‌مدار باشد

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حفظ سرمایه‌های بی‌بدیل دانشگاه، باید یک حراست همه جانبه، پیشرو، پیشگیر و اخلاق‌مدار اسلامی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرمان، سید مجید موسوی، مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تکریم سرپرست سابق اداره‌کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی این استان، ضمن تبریک ایام میلاد مسعود امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد(ع) و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز، اظهار کرد: اقدامات اخیر ترامپ یک مدال افتخار برای پاسداران است.

موسوی با تأکید بر فرمایش امام راحل(ره) در خصوص رفتار و مقابله دشمنان با انقلاب اسلامی گفت: تمامی خشم دشمنان و اقدامات آنها نشان می‌دهد که مسیری که انقلاب اسلامی طی می‌کند مسیری درست است، چرا که مطابق فرموده امام(ره) هر وقت دشمنان و مستکبرین و کفار از ما تعریف کردند باید شک کنیم، و هر وقت هم که ناراحت و عصبانی شدند باید خدا را شکر کنیم چرا که مسیر، مسیر درستی است.

وی ادامه داد: این اقدامات در مقابل نهادی است که بیشترین شهید را در راه مقابله با گروهک‌های تروریستی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی بدست همین افراد که تربیت شده آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند به شهادت رسیده‌اند و مظلومانه خون پاکشان به زمین ریخت.

موسوی با بیان اینکه فرهنگ پاسداری مربوط به یک شخص یا اشخاصی نیست، گفت: پاسداری یک مکتب جدید نیست بلکه مکتبی است که امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال پیش به آزادگان جهان عرضه داشتند.

موسوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۴۲۰ واحد، ۷۰۰ مدرسه سما، واحدهای خارج کشور و امکانات موجود یک ظرفیت بسیار بزرگ و گسترده است و اجتماعی ‌ترین و مردمی‌ترین نهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا بی‌نظیر است و این‌ها نشانه اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی هستند، با چنین سرمایه‌ای و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، این دانشگاه باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر ولایتی با حکم رهبر عزیز انقلاب اسلامی به‌عنوان رئیس هیئت موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه منتصب شدند و با انتصاب دکتر طهرانچی به‌عنوان ریاست عالی دانشگاه به شکر خدا زمینه بسیار خوبی برای کارهای بزرگ فراهم شده و با تلاشی که در دانشگاه انجام می‌شود فعالیت‌های بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است.

موسوی با بیان اینکه یکی از ارکانی که می‌تواند راهگشای تسریع پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی باشد مجموعه حراست است اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه بی‌بدیل داریم و برای حفظ آن باید یک حراست همه جانبه داشته باشیم، حراستی که خودش پیشرو باشد و در تصمیم‌سازی‌های مسئولان، پیشگیری از تهدیدها و فراهم کردن یک فضای آرام و منزه فعال باشد و شرایط را فراهم کند تا تمامی اقشار دانشگاهی بتوانند با آسودگی خیال رسالت‌های علمی و فرهنگی خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی افزود: انتظار این است که حراست با یک روحیه تعاملی و اخلاق‌مدار اسلامی و فعال در عرصه‌ها و حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشد و با مشورت و اعمال نظارت‌های لازم هر آنچه را که آسیب‌رسان است را پیگیری و پیشگیری نماید.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: باید شرایط پیشگیری را در همه احوال داشته باشیم و باید امور خیلی تخصصی‌تر و منسجم‌تر و با روحیه جهادی و انقلابی در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌های دانشگاهی دنبال شوند.

انتهای پیام/۴۱۲۲/

کد خبر: 1001872

وب گردی

وب گردی