اخبار علم وفناوری ایران در هفته‌ای که سپری شد

اخبار علمی در هفته گذشته شامل موضوعاتی از جمله بومی‌سازی رادیولوژی دیجیتال در کشور، پایش سلامت بدن با نوآوری ایرانی و اصلاح عیوب دندان‌ به کمک محصول ایرانی بود.

گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دنیای علم روز به روز در حال پیشرفت و ارائه اکتشافاتی است که آینده انسان را تضمین می‌کند. در هفته‌ای که گذشت اخبار جدیدی از علم به نمایش گذاشته شد که در زیر منتخبی از این مطالب علمی را مطالعه می‌کنید:

** تولید کیت‌های تشخیص مولکولی با دقت بالا

با تلاش محققان؛ زمینه تولید کیت‌های تشخیص مولکولی با دقت بالا و مزیت رقابتی با بهترین برندهای جهانی، برای تشخیص انواع بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های عفونی، در آزمایشگاه‌های مدرن میسر شد.

** برگزاری نخستین مدرسه تابستانه بین المللی زیست فناوری در سال 98

نخستین مدرسه تابستانه بین المللی زیست فناوری به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، 15 تا 20 شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

** کاهش خطر جراحی با تولید دستگاه حرارتی الکتروکوتر

با تلاش محققان داخلی؛ دستگاه الکترو کوتر برای جراحی‌های پوست، چشم، گوش، حلق و بینی و ارولوِژی تولید شد، تولید این دستگاه، خطر جراحی را برای بیماران به حداقل می‌رساند.

**بومی‌سازی رادیولوژی دیجیتال در کشور

توسط یک شرکت دانش بنیان و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ، دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور در قالب یک طرح ملی فناوری تولید شد.

** اصلاح عیوب دندان‌ به کمک محصول ایرانی

محققان کشور نوعی از براکت‌ها را با استفاده از نانو ذرات ساختند که به اصلاح عیوب دندان‌ها( ارتودنسی) کمک می‌کند.

** پایش سلامت بدن با نوآوری ایرانی

به تازگی گروهی از محققان ایرانی موفق به ساخت یک اسکنر شده‌اند که قادر است در کمتر از 1 دقیقه اسکن سه بعدی بدن را انجام دهد.

** طراحی سیستم مدیریت پروژه در حوزه نفت و گاز

برای نخستین بار و توسط یک شرکت دانش بنیان سیستم مدیریت پروژه در حوزه نفت و گاز طراحی شد.

** تولید کمپرسورهای داخلی همگام با استانداردهای بین‌المللی

یک شرکت دانش بنیان داخلی با تکیه بر دانش فنی جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات فشار بالا موفق به ساخت کمپرسورهای داخلی همگام با استانداردهای بین‌المللی شد.

** برگزاری مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان

مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی با اشاره به برگزاری مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: سیاست‌های اصلی برگزاری این مجمع شامل «ایجاد بستری ملی و بین المللی برای ایده‌یابی و ارائه راه‌حل برای مسائل و مشکلات پیش روی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان»، «جلب مشارکت بازیگران تاثیرگذار در میان دانشمندان، سیاست‌مداران، صاحبان سرمایه، نظریه‌پردازان، و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام» و «هویت‌بخشی و قدردانی از زحمات فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان» و «شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایى میان بازیگران» می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1001890

وب گردی

وب گردی