مدرسه عالی مهارتی بازار سرمایه واحد مشهد، پایگاهی برای آموزش رونق تولید در کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: اگر افراد، آموزش‌های لازم در زمینه سرمایه‌گذاری را ببینند قطعا اثرات مفیدی در افزایش سرمایه فردی، بازار سرمایه و به دنبال آن رونق تولید خواهند داشت.

دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راه‌‌اندازی مدرسه عالی مهارتی در زمینه بازار بورس و سرمایه گفت: کسب مهارت همراه با تحصیل، مهم‌ترین هدف ما در تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآمد و کارآفرین است که صرفا یک مدرک تحصیلی ندارند و بعد از فراغت از تحصیل با توجه به مهارت‌‌های عملی که یادگرفتند نقشی تعیین کننده در اداره کشور خواهند داشت.

وی افزود: در مدرسه عالی مهارتی بازار سرمایه افرادی که در رشته‌های مدیریت، اقتصاد و حقوق تحصیل می‌کنند با کل فرآیند بازار سرمایه آشنا شده و به طور عملی امور مربوط به بورس و سرمایه‌‌گذاری را فرا می‌‌گیرند؛ به این ترتیب فارغ التحصیلانی داریم که با کسب مهارت و تجربه در کنار مدرک تحصیلی دانشگاهی توانایی کافی در جهت فعالیت در زمینه بورس و سرمایه را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی درباره عدم مهارت آموزی و کسب توانایی لازم در زمینه بازار سرمایه و اثرات ناشی از آن، گفت: عدم آگاهی و نداشتن مهارت کافی در جهت فعالیت در امور اقتصادی و بازار سرمایه منجر به مشکلات بسیاری برای افراد و جامعه می‌شود. مصداق عینی این اتفاق را در پروژه پدیده شاندیز مشهد شاهد بودیم که بیشترین سرمایه‌گذار را داشت؛ اما افراد بسیاری متضرر شدند. اگر افراد آموزش‌های لازم در زمینه سرمایه‌گذاری را ببینند قطعا اثرات مفیدی در افزایش سرمایه فردی، بازار سرمایه و به دنبال آن رونق تولید خواهد داشت.

سروری مجد تاکید کرد: طی 10 سال گذشته، کمیته فقهی بازار سرمایه تشکیل و راه‌‌‌های شرعی مناسبی تعیین شده که مورد تایید مراجع است تا پول‌های مردم به صورت هدفمند در خدمت تولید قرار گیرد بر همین مبنا قبل از ورود و افتتاح و مدرسه عالی مهارتی حقوق، کلیه جوانب بازار سرمایه طی همایشی با محورهای کلی به کلیه داوطلبان حضور در این مدارس ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قبل از افتتاح مدرسه مهارتی بازار بورس و سرمایه یک همایشی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس منطقه‌‌ای مشهد با همین موضوع در 14 اردیبهشت‌ماه سال جاری، برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در این همایش علاوه بر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، بخش صنعت، سازمان دولتی و سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی حضور دارند. انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بورس اوراق بهادار با محورهای اجرای طرح‌های فرهنگ‌‌سازی و آموزشی مشترک با توجه به امکانات طرفین، برگزاری مشترک سخنرانی‌ها، همایش‌ها و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی در همین زمینه و آموزش‌های کوتاه مدت نیز انجام می‌‌شود.

وی یادآور شد: کلیه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد می‌توانند در این مدرسه عالی مهارتی بورس، شرکت کنند و برای حضور در این مدارس همچون کلاس‌‌‌های معمول دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت شود.

سروری مجد در پایان متذکر شد: استادان برجسته‌‌ای که در زمینه بورس و سرمایه کار کردند را برای تدریس در مدرسه بازار سرمایه شناسایی شدند و تشکیل این مدرسه مهارتی و ورود به عرصه مهارت آموزی در زمینه سرمایه‌گذاری کاری ابتکاری است که برای اولین بار در آموزش عالی کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003729

وب گردی

وب گردی