آموزش هوشمند الفبای فارسی بومی‌سازی شد

یک واحد فناور با به کارگیری فناوری واقعیت افزوده، موفق به بومی سازی آموزش هوشمند الفبای فارسی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « یونس وصالی » مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تعدادی از معلمان مقطع ابتدایی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده موفق به طراحی و تولید فلش کارت هایی شدند که برای دانش‌آموزان کلاس اول کاربرد دارد.

فناوری واقعیت افزوده در آموزش هوشمند

وی در ادامه گفت: پس از نصب اپلیکیشن فلش کارت هایی که « مانا کارت » نام دارند به صورت هوشمند و سه بعدی تمامی الفبا را برای دانش آموزان توضیح می دهند به طوری که برای آنها آموزش الفبا جذاب تر شود.

مدیر این واحد فناور ضمن اشاره به این موضوع که برای نخستین بار این نرم افزار هوشمند در کشور تولید شده است ،گفت: فناوری واقعیت افزوده تاکنون در بخش‌های مختلف کاربرد داشته و اکنون در حوزه آموزش الفبا به کار گرفته شده است.

وی درباره ایجاد اشتغال در تولید این محصول فناورانه گفت: با ایجاد اشتغال برای طراحی و بازاریابی فروش این محصول 15 نفر را به صورت مستقیم وغیرمستقیم دراین شرکت استخدام کرده‌ایم.

وصالی با اشاره به تولید نمونه خارجی این محصول فناورانه گفت: این محصول در سال 2014 به عنوان برترین محصول کمک آموزشی معرفی شد و دریک فستیوال خارجی جایزه گرفت .نمونه تولیدی کشور ما با استفاده از فناوری تجزیه تصویر به صورت سه بعدی و متحرک است در حالی که نمونه خارجی آن متحرک نیست و اشکال به صورت ثابت هستند .

مدیر این واحد فناور با اشاره به این موضوع که مانا کارت موفق به کسب چندین جایزه معتبر در کشور شده است بیان کرد : با توجه به وجود درخواست هایی از کشورهای شرقی، آسیای شرقی، ایتالیا و قطر ما در نظر داریم تا این محصول را به تولید انبوه برسانیم و به این کشورها صادر کنیم .

وی درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز خاطر نشان کرد: ما تسهیلات کمی از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم ولی برای توسعه و تولید انبوه این محصول نیازمند به حمایت‌های بیشتری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004851

وب گردی

وب گردی