دومین سمینار معرفی فناوری های ساخت افزایشی

آزمایشگاه تحقیقاتی ساخت افزایشی و آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی کاربردی با همکاری انجمن های علمی شیمی و مکانیک دانشگاه زنجان در سمیناری به بررسی وضعیت کنونی و آینده تکنولوژی سه بعدی FDM در کشور پرداختند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،دومین سمینار معرفی فناوری های ساخت افزایشی و کاربردهای آن با حمایت ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی ساخت افزایشی و آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی کاربردی دانشگاه زنجان برگزار شد.

آشنایی با فناوری پرینت سه بعدی،وضعیت کنونی و آینده آن،معرفی تکنولوژی پرینتر سه بعدی FDM و کاربردهای آن ومعرفی مواد اولیه مورد استفاده در FDMاز جمله محورهای اصلی این سمینار بود.

فناوری ساخت افزایشی یکی از 10فناوری بنیان برانداز دنیا تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود.ماهیت بین رشته ای این فناوری به گونه ای است که رشته‌های مهندسی مکاترونیک ومواد به صورت مستقیم و رشته های مهندسی نرم افزار، عمران، معماری و طراحی صنعتی به صورت غیر مستقیم در زنجیره ارزش آفرینی این فناوری قرار دارند.

سرعت بالای رشد این فناوری به نحوی است که کمتر کسی امروزه در محیط های آکادمیک و صنعتی نامی از تحولات آن را نشنیده باشدو به طور حتم در آینده ای نزدیک در زمره فناوری های استراتژیک در کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد.

کد خبر: 1005821

وب گردی

وب گردی