فعالیت ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای در جریان‌سازی علیه نظام جمهوری اسلامی

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل از فعالیت ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای در جریان‌سازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، علی ملا‌احمدی مدیرکل صدا و سیمای اردبیل، عصر امروز در نشست تخصصی رسانه و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای در جریان‌سازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند در حالی‌ که کل شبکه‌ها در ایران ۱۶۰ شبکه است.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه مقابل جبهه‌ مقاومت همیشه به القای مشکلات و حل‌نشدن آنها می‌پردازند و کسی که از پشتوانه‌ فکری و قالب فکری قوی برخوردار نباشد، زود آنها را باور می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه باید با هم باشند تا مشکلات حل شود و رسانه‌های بیگانه می‌گویند بین آنها اختللاف است و ما را عاجز از حل مشکل نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: رسانه‌های دشمن طوری القا می‌کنند که هرچه مشکل داریم از هویت دینی و انقلابی ماست و آنها می‌دانند که ایثار و شهادت در مکتب شیعه و تشیع است و قصد دارند ما را از ارزش‌ها دور کنند.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل اهمیت خاورمیانه را در منابع زیرزمینی خدادادی، موقعیت ژئوپلیتیکی و ایدئولوژی مردم دانست و تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه با ظرافت قصد اتمیسیته کردن مملکت ما را دارند.

وی جبهه‌ مقاومت را در ایثار و فداکاری تعریف کرد و افزود: در سال ۲۰۰۶ اسرائیل قوی‌ترین ارتش شکست‌خورده جنگ ۳۳ روزه لبنان شد.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل به تبیین نقش رسانه در مقاومت پرداخت و اظهار کرد: رسانه کارکردهای مهمی دارد که می‌توان به برجسته‌سازی موضوع، تمرکز بر موضوعات خاص، مفهوم‌سازی، چارچوب‌سازی و گفتمان‌سازی اشاره کرد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در ادامه درباره نقش رسانه در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نقش رسانه راهبردی بود.

رسولی تاکید کرد: با آنکه رسانه وظایف خود را قبل و بعد از جنگ به درستی عمل کرده است؛ ولی هنوز با وضعیت مطلوب و ایده‌آل فاصله زیاد است.

وی ادامه داد: رسانه در حوزه‌ روحی و روانی تأثیر داشت و موجب شد رزمندگان آمادگی روحی و روانی بالایی داشته باشند و در بسیج همگانی و تقویت روحیه‌ ایثارگری و شهادت‌طلبی و ارتباط بین خط مقدم جبهه و پشت جبهه تأثیرگذار بود.

رسولی به شخصیت شهید آوینی اشاره کرد و افزود: شهید آوینی از رسانه که در چارچوب نظام حرکت می‌کرد، دفاع می‌کند و نشان می‌دهد که ما نیاز داریم ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی گفت: فرماندهان ما در جنگ فرماندهانی بودند که خود در صحنه بودند و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری را آموزش دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر موجب شد روز‌به‌روز استکبار جهانی عقب‌نشینی کند و ملت ایران پرچم خود را در دفاع مقدس سرافرازتر نگه‌ دارد.

وی دفاع مقدس را دارای دو چهره رشادت، ایثارگری و حماسه و دیگری چهره مظلومیت دانست.

علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل هم فتح خرمشهر را فتح ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی است و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: در عملیات آزادسازی خرمشهر ۸۷ نفر شهید از استان اردبیل و چند نفر جانباز داشتیم و در مقابل ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دشمن کشته و ۱۹ هزار اسیر گرفتیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نقش استان اردبیل در دفاع مقدس را با ۳۵ هزار رزمنده؛ ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان، ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۷۰۵ نفر آزاده و ۹ شهید مدافع حرم موثر برشمرد و افزود: آنها با نام خدا و مخلصانه و با عزت حرکت کردند و برای نظام و مملکت خود غرورآفرین شدند.

واحد تصریح کرد: در استان اردبیل ستاد آزادسازی خرمشهر از اول تا چهارم خرداد برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان با مشارکت تمام ادارات بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه اجرا می‌کند.

وی در پایان به نقش رسانه‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی آنها هم در تاریخ شفاهی، مکتوب و فیلم و تصاویر به چشم می‌خورد و هم اصحاب رسانه در این دوران دوشادوش رزمندگان اسلام در خط مقدم حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006135

وب گردی

وب گردی