برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌ها آسیب می‌رساند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران گفت: دولت با تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی عملا به دانشگاه و دانشگاهیان به عنوان نیروی عاقله کشور لطمه وارد می‌کند.

عبدالرضا سیف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دولت‌مردان و در رأس آنها روحانی یکسری اقدامات خارج از عرف را انجام می‌دهند، گفت: درست است که روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما حق این را ندارد که عملا کرکره شورا با این درجه از اهمیت و تاثیرگذاری را پایین بکشد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران اضافه کرد: اگر رئیس جمهور احساس می‌کند کارهایی واجب‌تر از شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند، بهتر است ریاست این شورا را واگذار کنند.

وی عنوان کرد: دولت با تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی عملاً به دانشگاه و دانشگاهیان به عنوان نیروی عاقله کشور لطمه وارد می‌کند.

سیف با بیان اینکه در تصمیم‌گیری کلان کشوری سلیقه شخصی مطرح نیست، بیان کرد: اینکه فردی چون با شخص خاصی زاویه دارد و برای حضور پیدا نکردن وی جلسات را برگزار نکند، به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه فرد یا ارگان خاصی بر برگزاری یا عدم برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت نمی‌کند که این خود جای نقد فراوان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006613

وب گردی

وب گردی