مهار آتش‌سوزی طبیعت خوزستان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: آتش در منطقه خائیز و مناطق تحت حفاظت دنا کنترل شده است، احتمال زبانه کشیدن دوباره آتش وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آتش سوزی که از بعد از ظهر روز گذشته مناطق خائیز، بدیل، کوه خاتم و تنگ بن مجموعه مناطق تحت نمونه گزارش سازمان محیط زیست برگرفته بود، صبح امروز با تلاش محبط‌بانان و فعالان محلی تحت کنترل قرار گرفت.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در رابطه با این آتش سوزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر که آتش در منطقه خائیز و مناطق تحت حفاظت دنا تحت کنترل نیروهای محیط زیست درآمده است، گفت: از آنجایی که علت این آتش‌سوزی وقوع صاعقه بوده است و همچنان در این منطقه احتمال وقوع صاعقه وجود دارد، نیروهای محیط‌بانی به صورت آماده باش کامل در منطقه حضور دارند.

وی افزود: همچنان مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی که در مجاورت مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار دارند درگیر آتش سوزی هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره علت عدم اعزام بالگرد برای کنترل آتش سوزی به این منطقه نیز توضیح داد: برای اعزام بالگرد روز گذشته به مدیریت بحران استان درخواست داده‌بودیم، اما عمده آتش‌سوزی در شب رخ داد و در این زمان امکان پرواز بالگرد منطقه وجود نداشت.

وی در خصوص وسعت این آتش سوزی هم توضیح داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه هنوز تصاویری از آتش سوزی منطقه به دستمان نرسیده است و نمی‌توانیم وسعت آتش‌سوزی را برآورد کنیم.

بنا بر گزارش‌های رسیده از فعالان محیط زیست استان خوزستان آتش سوزی در منطقه خائیز تنگ تکاب بسیار گسترده بوده است.

فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1007456

وب گردی

وب گردی