مقاومت عامل عزت ملت ایران است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر استکبار موجب عزت و سربلندی این ملت سرافراز در دنیا شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای عملیات دارلک در ارومیه گفت: آموزه‌های دین مبین اسلام بیانگر مطالب بسیار مهمی است که با الهام از این آموزه‌های مقدس می‌توان به عزت و اقتدار بیشتر رسید.

وی با بیان اینکه یاد شهدا نباید مورد غفلت واقع شود،گفت: شهید امینی یکی از شهدای سرافراز ایران اسلامی به شمار می رود که به مردم کشور معرفی نشده و مظلوم باقی مانده است.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در مظلومیت همچون شهید بهشتی بود و شاید برخی شعارها علیه شهید امینی بر دیوار این شهر هنوز باقی مانده باشد که جا دارد این شعارها به عنوان سند مظلومیت وی حفظ شود.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خلوص این شهید گفت: ولایت‌مداری، تقوا، پرهیز جدی از ارتکاب گناه، یتیم نوازی و رسیدگی به محرومان، ساده زیستی و تحمل و صبوری در برابر ملامت‌ها از ویژگی‌های شهید امینی بود.

فتاح ادامه داد: کشور امروز به امثال شهید امینی‌ها نیاز دارد و مدیران، رؤسا، ائمه جمعه و همه مسئولان نظام باید همواره این واقعیت را به یاد داشته باشند که مردم ولی نعمت آنها هستند و این را امام خمینی (ره) به ما آموخته است.

دارلک نام منطقه ای بین مهاباد و میاندواب در آذربایجان غربی است؛ ضدانقلاب به منظور قطع ارتباط جنوب و شمال استان تمام قوا وامکاناتش را در اردوگاهی که در این منطقه برپا کرده بود متمرکز می کرد و در حقیقت پاشنه آشیل جنگ های مردم منطقه و منافقین و ضدانقلاب در دارلک خلاصه می شد.

از این رو مهدی امینی سردار رشید آذربایجان مصمم می شود به این وضعیت خاتمه دهد و عازم این منطقه می شود. به منظور پاکسازی منطقه از وجود عناصر ضد انقلاب، آخرین جلسه هماهنگی عملیات باحضور فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه، یکی از فرماندهان ژاندارمری و فرماندهان سپاه از جمله مهندس امینی، معاون عملیات سپاه ارومیه و خلبانان هوانیروز تشکیل و آخرین فرمان صادر می شود.

نیروهای ژاندارمری و لشکر ۶۴ ارومیه از جاده شمال غربی منتهی به دارلک، نیروهای سپاه از قسمت غربی روستاهای آن منطقه وجمعی ازنیروهای بسیج ازجنوب غربی واردعمل می شوند. گروهان ضربت سپاه ارومیه به فرماندهی علیرضامکاری نیز به شرق دارلک هلی برن می شوند.

به این ترتیب عملیات یا مهدی (عج) در منطقه عمومی دارلک شکل می گیرد و طی آن حماسه ای بزرگ و کم نظیر از سوی سربازان و پاسداران و نیروهای مردمی در کربلای درالک رقم می خورد. اگرچه در این عملیات در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۳۶۰ سردار مهدی امینی به همراه ۳۵ شهید جانشان تقدیم راه انقلاب می شود اما بخش دارلک و تمام روستاهای آن پاکسازی می شوند.

حماسه دارلک به عنوان صفحه زرینی در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و آذربایجان غربی از خطر تجزیه طلبی رهایی یافت که پیروزی در آن به موفقیت های بعدی در استان کردستان هم منجر شد.

آزاد سازی جاده ارتباطی ارومیه – مهاباد، مهاباد – میاندوآب و ارومیه- میاندوآب به همراه پاکسازی روستاهای منطقه دارلک و گوگ تپه از لوث وجود ضد انقلاب و اشرار و انهدام پایگاه های ضد انقلاب در جنوب استان از دستاوردهای خون شهدای دارلک است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1008473

وب گردی

وب گردی