تغییر سرفصل‌‌های آموزشی برای جامعه علمی ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: کسی مخالف با تغییر سرفصل‌های قدیمی نیست انجام این کار قطعا به نفع جامعه علمی و یک ضرورت است.

جهانشیر امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،درباره بازنگری سرفصل‌های آموزشی واحدهای دانشگاهی در راستای نیاز کشور، گفت: رشته‌های تحصیلی دانشگاه اساساً طبق نظر وزیر علوم نیاز به بازنگری دارند، اما اینکه چگونه، براساس چه هدفی، با توجه به چه ملاک‌هایی و با نظارت و بررسی چه کسانی اتفاق بیفتد، دارای اهمیت بیشتری است، چراکه این امر تنها باید توسط متخصصان مربوط به هر رشته انجام شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر برخی از سرفصل‌های آموزشی با همکاری وزارت علوم بازنگری شده است اما برخی از دروس مانند علوم پایه را باید با کمی دقت تغییر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به اینکه برخی از دروس با فناوری‌های نوین در ارتباط است قطعا باید با دقت و صلابت بیشتری صورت گیرد، خوشبختانه در دانشگاه‌های دولتی برخی از سرفصل ها بازنگری شده است.

امیری بیان کرد: در واقع کسی مخالف با تغییر سرفصل‌های قدیمی نیست، هرچه در این حوزه ورود کنیم قطعا به نفع جامعه علمی کشور است. اینکار یک ضرورت است و باید اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تصریح کرد: تاکید ما این است که حداقل 90 درصد سرفصل‌ها در طول ترم باید تدریس شود و این کار را امیدواریم از مهرماه در دانشگاه اجرایی و راه اندازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بخش پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: تحقیقات علمی باکیفیت به سرمایه گذاری بیشتر در دانشگاه ها نیاز دارد، سرمایه گذاری اندک در دانشگاه ها تاثیر قابل ملاحظه ای در تحقیق و توسعه نخواهد داشت. سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی باید افزایش یابد و دانشگاه ها نیز برای ورود به نظام های رتبه بندی باید تلاش کنند.

امیری اظهار کرد: در حوزه پژوهش هم سعی داریم پروپوزال‌هایی که در مقطع ارشد و دکتری تدوین می‌شوند را به گونه‌ای هدایت کنیم که منجر به حل مسئله شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از راه‌اندازی واحد حقوقی در این دانشگاه خبر داد و یادآورشد: جدیداً شورای حقوقی در دانشگاه راه‌اندازی شده تا بتوانیم این مسائل و مشکلات حقوقی، مالکیت و اسناد را قدم به قدم حل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008564

وب گردی

وب گردی