درآمدزایی با مدلِ قهرمان پروری در ورزش/ 24 تیم دانشگاه آزاد در لیگ های ورزشی شرکت می کنند

جلسه دوم شورای عالی ورزش با اتخاذ تصمیمات جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه دوم شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی برگزار و در این جلسه تصمیمات جدیدی برای ورزش دانشگاهی اتخاذ شد. یکی از مهم ترین تصمیمات در راستای سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه شبکه ای و حرفه ای به ورزش بود که دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل این شورا قصد دارد در ورزش حرفه ای و قهرمانی سرمایه گذاری کند. همچنین اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیگر در برخی رشته هایی که در آینده کمکی به دانشجویان در حوزه ورزش قهرمانی نخواهد کرد، تیمداری نمی کند.

دکتر طهرانچی: برنامه داریم در ورزش دانشگاه آزاد قهرمان سازی کنیم

دکتر محمد مهدی طهرانچی در حاشیه دومین جلسه شورای عالی ورزش گفت: قصد داریم حرکتی در ورزش داشته باشیم که به صورت فصلی نباشد و براساس ظرفیت هایی که داریم بعد از چند المپیک دیگر خودمان قهرمان ساز شویم.

وی افزود: برای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برنامه سه‌ساله طراحی شده و مدل های آن مشخص است که در این حوزه تدوین و اجرایی خواهد شد تا ورزش دانشگاه به سمت توسعه حرکت کند و نشاط به واحدهای دانشگاه وارد شود.

دکتر طهرانچی ادامه داد: یکی از برنامه ها ایجاد لیگ های ورزشی در داخل دانشگاه ها است تا از این طریق نشاط و شادابی دانشجویان بیشتر شود و همچنین در رشته های ورزشی قهرمان پروری کنیم.

علی نژاد: تعامل با فدراسیون های ورزشی باعث درآمدزایی می شود

مهدی علی نژاد دبیر شورای عالی ورزشی در ادامه این جلسه گفت: باید امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور دارد را در اختیار تیم های ورزشی قرار دهیم و از طرفی دیگر در این حوزه درآمدزایی کنیم.

وی افزود: فدراسیون ها با اطلاع از این ظرفیت، فرصت خواهند داشت تا از امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند تا تعامل ها از قبل بیشتر شود. همچنین با استفاده از ظرفیت های اجتماعی سما و دانش آموزان می توان با برگزاری دوره های ورزشی در فصل تابستان در بخش ورزش درآمدزایی کرد.

علی نژاد اظهار کرد: رویکرد تیم های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در رشته هایی سرمایه گذاری کنیم که بازده بالا و همچنین در فیزو و یونیورسیاد سهمیه داشته باشند. با این تفاصیل در فصل جدید در رشته هایی که لیگ پویا دارند تیمداری کنیم.

تشکیل 24 تیم ورزشی در باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی

پس از رای گیری از اعضای شورای عالی ورزش مصوب شد که دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش آقایان و بانوان 24 تیم در مجموع تشکیل دهد و ورزش هایی که لیگ ندارند از لیست خارج شوند.

تکواندو آقایان و بانوان، کاراته آقایان و بانوان، تنیس روی میز آقایان و بانوان، کبدی بانوان، دوومیدانی آقایان و بانوان، کشتی آزاد، شمشیربازی آقایان، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تپانچه، واترپلو، قایق سواری، ووشو و بسکتبال سه نفره ( در صورت راه اندازی لیگ) تیم هایی هستند که در لیگ های ورزشی تشکیل خواهند شد.

گفتنی است در فصل جدید تیم هایی نظیر بدمینتون بانوان، اسکواش بانوان و نجات غریق آقایان تشکیل نخواهند شد.

شناسایی استعداد های برتر در تربیت بدنی 2

پس از رای گیری برای انتخاب تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد تا در تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی درس تربیت بدنی 2 زیر نظر اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی باشد و دانشجویان با گذراندن دوره در رشته هایی که باشگاه فرهنگی و ورزشی در آن تیمداری می کند، نمره قبولی کسب کنند. با اجرای این طرح استعداد تمامی دانشجویان باگذراندن دوره های عملی رشته های ورزشی باشگاه شناسایی خواهد شد.

با توجه به این طرح دانشجویان در رشته هایی که نیاز به بازیکن است در صورت کسب مجوز وارد تیم های حرفه ای خواهند شد و دانشگاه آزاد اسلامی به هدفی که در مورد پرورش قهرمان بوده، خواهد رسید.

تشکیل تیم ورزشی با اسپانسر بلند مدت و شرط قهرمانی

قرار است در باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ورزش هایی که لیگ حرفه ای ندارند حذف شوند تا دانشگاه آزاد اسلامی در رشته هایی سرمایه گذاری کند که در آینده نتیجه مطلوبی بدست آورد. از طرفی هر تیمی که اسپانسر و قرار داد بلند مدت با دانشگاه آزاد داشته باشد می تواند برای حضور در لیگ تشکیل شود.

یکی از اولویت ها در اسناد راهبردی ورزش، صرفه جویی در هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های کم اهمیت و سرمایه گذاری روی رشته هایی است که کرسی جهانی دارند.

به همین خاطر در جلسه شورای عالی ورزش مطرح شددر شرایطی که تیمی شانس کسب مدال در لیگ های داخلی و خارجی داشته باشد و اسپانسر هم قرارداد حداقل 3 ساله امضا کند دانشگاه آزاد اسلامی حاضر به تیمداری خواهد شد.

سرپرست کاروان یونیورسیاد 2019 به جلسه شورای عالی ورزش دعوت می شود

یکی دیگر از مباحث شورای عالی دعوت از رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به یکی از جلسات شورا بوده است. با توجه به اینکه 22 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مسابقات یونیورسیاد 2019 اعزام شدند اعضای شورا تصمیم گرفتند تا در جلسات بعدی محمد دهخدا را هم به جلسات دعوت کنند.

البته یکی از مسائل مهم این است که فدراسیون در انتخاب اعضای کادرفنی درصد بسیار پایینی برای دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته است و تنها یک پزشک و یک سرپرست از خانواده دانشگاه آزاد انتخاب شدند درحالی که 52 درصد کاروان اعزامی به مسابقات را دانشجویان این دانشگاه تشکیل داده اند.

با توجه به اینکه اعضای شورای عالی ورزش از افراد با تجربه و شاخصی تشکیل شده است تعامل با فدراسیون ها در کل کشور بیشتر خواهد شد و شورا با استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد برنامه بلند مدت دارد تا ورزش دانشگاهی را توسعه دهد.

زمان برگزاری سومین جلسه شورای عالی ورزش

هفته آینده تمام اعضای شورای عالی ورزش در جلسه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک شرکت خواهند کرد و به همین خاطر سومین جلسه شورای عالی ورزش هفته آینده تشکیل نخواهد شد و برگزاری این جلسه به دو هفته دیگر موکول خواهد شد.

از این پس تمام تصمیمات مهم ورزشی در شورای عالی مطرح خواهد شد و پس از بررسی اعضای شورا تصمیم نهایی با حضور دکتر طهرانچی اتخاذ خواهد شد.

اعضای شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس شورا، مهدی علی نژاد دبیر شورا و رئیس فدراسیون ووشو، کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، ایرج رحمانی مدیر کل هماهنگی امور استانها وزارت ورزش ، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک، فریبا محمدیان معاون سابق وزارت ورزش در امور بانوان، مهدی نفر معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت اعضای شورای عالی ورزش هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی با نگاهی حرفه ای به ورزش برای اولین بار شورای عالی تشکیل داده است تا تصمیمات مهم در امر ورزش در این شورا مطرح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009308

وب گردی

وب گردی