نقش موثر مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی در جذب دانشجو

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: پاسخگویی حضوری و تلفنی و ارائه مشاوره صحیح در مراکز هدایت تحصیلی واحدهای دانشگاهی در جذب دانشجو نقش کلیدی و موثر دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوراگان، اصغر عالمیان که در نشست مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استان اصفهان سخن می‌گفت، افزود: یکی از نیازهای جدی داوطلبین ورود به دانشگاه، راهنمایی صحیح برای انتخاب رشته تحصیلی است و مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی واحدهای دانشگاهی باید با استفاده از کارشناسان مجرب و خبره این وظیفه خطیر را به خوبی انجام دهند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: اعتبار علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همواره مورد توجه جوامع علمی داخلی و منطقه ای بوده و قریب به ۴ دهه سابقه فعالیت موفق در آموزش عالی، این دانشگاه را به یک شاخص شناخته شده، تبدیل کرده است.

عالمیان گفت: استمرار در مشاوره های حضوری و پاسخگویی به هنگام و مشاوره تلفنی، بازدیدهای مستمر دانش آموزان از واحدهای دانشگاهی، توجیه کارکنان و اساتید نسبت به اهمیت فعالیت‌های جذب دانشجو و استفاده صحیح از تبلیغات هدفمند در رسانه ها از مهم‌ترین ابزارهای اقناع داوطلبین به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روابط عمومی واحدهای دانشگاهی بایستی در اطلاع رسانی مستمر و وسیع در معرفی امکانات از طریق تارنمای دانشگاه و صفحات فعال خود در فضای مجازی اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: جذب دانشجو یک فرآیند عمومی و مشترک میان همه اساتید و کارکنان تلقی می‌شود و در این راستا، تکریم و تأمین امور رفاهی دانشجویان می تواند از عوامل موثر در جذب دانشجو تلقی شود.

عالمیان با انتقاد از موسساتی که تحت عنوان مراکز آموزش عالی، بدون کمترین امکانات و زیرساختهای دانشگاهی و حتی فقدان اعضای هیأت علمی تمام وقت، به پذیرش دانشجو می‌پردازند، اظهار کرد: مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی واحدهای دانشگاهی در امور مشاوره ای خود با رعایت امانت و انصاف، موضوع فقدان کیفیت در برخی مراکز و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی را به اطلاع خانواده‌ها و داوطلبان عزیز متذکر شوند و مانع از اتلاف هزینه و سرمایه جوانی جوانان مشتاق آموزش عالی در اینگونه مراکز شوند.

لازم به ذکر است جلسه شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز با حضور مدیران روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی این استان با موضوع جذب و هدایت تحصیلی در واحد اصفهان خوراسگان برگزار شد. در این جلسه آخرین تغییرات در آزمون سراسری و نظام 3-3-6 و امکان جذب دارندگان دیپلم های کاردانش و فنی و حرفه ای در مقطع کارشناسی پیوسته و آخرین روش های هدایت تحصیلی و جذب دانشجو، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009372

وب گردی

وب گردی