پشت پرده حذف دانشجوی جنجالی از مسابقات یونیورسیاد/ از فدراسیون ورزش های دانشگاهی شکایت می کنیم

سناریو مبهم ورزشکار دانشگاه پیام نور وارد فاز جدیدی شد و این احتمال وجود دارد که تکواندوکار تیم ملی از فدراسیون دانشجویی شکایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به محدودیت ها و اشتباه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نام یک ورزشکار در لیست کاروان قرار نگرفت و ملی پوش دانشگاه پیام نور موفق به حضور در ایتالیا نشد. مسئولان فدراسیون که به اشتباه خودشان پی بردند تمام تلاششان را برای قراردادن نام این ورزشکار در لیست مسابقات در دستور کار قراردادند اما کار به جایی نرسید.

از قرار معلوم مسئولان یادشان رفت که در وزن -49 کیلوگرم نام حدیث پورکاظمی را در لیست نفرات اعزامی قراردهند و به همین خاطر اطلاعات دانشجو پیام نور در یونیورسیاد ثبت نشد.

حدیث پورکاظمی در وزن دوم (49- کیلوگرم) در مسابقات انتخابی در کنار سایر ورزشکاران شرکت کرد و از سد حریفان خود عبور کرد و پس از انجام مسابقات، این دانشجو به اردو تیم ملی دعوت و نامش در لیست نفرات اعزامی قرار گرفت. پس از نهایی شدن لیست نفرات اعزامی، فدراسیون به اشتباه در وزن -49 کیلوگرم ثبت نام نکرد و با توجه به این اشتباه وی از سفر به ایتالیا محروم شد.

در اظهار نظری عجیب مدیرروابط عمومی فدراسیون دانشجویی اعلام کرد که قرار نبود از ابتدا پورکاظمی به مسابقات اعزام شود و نام این ورزشکار در لیست قرارنداشته است. اگر قرارنبود دانشجوی پیام نور راهی مسابقات شود چرا در وزن -49 کیلوگرم مسابقات برگزار شد و تمام نفرات در اردو حضور داشتند.

از طرفی طبق آخرین شنیده ها فدراسیون زمانی که به اشتباه خود پی برد هرچه تلاش کرد نتوانست نام این بازیکن را در سایت یونیورسیاد ثبت نام کند و فرصت از دست رفته بود و برای همین رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی و سرپرست کاروان ایران با مدارک به ایتالیا سفر کرد تا به صورت دستی پورکاظمی را در مسابقات ثبت نام کند اما دهخدا هم به نتیجه ای نرسید.

پورکاظمی: مقصر اصلی فدراسیون دانشجویی است

در همین راستا حدیث پورکاظمی دانشجو دانشگاه پیام نور در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: مشکل ویزا برای سفر به ایتالیا نداشتم و اسمم در لیست نفرات قرار نگرفته بود و به همین خاطر نتوانستم همراه کاروان ایران به مسابقات اعزام شوم. مسئولان فدراسیون دانشجویی اسم من را زمانی به لیست اضافه کردند که دیگر فرصت تمام شده بود و همان لیست اولیه برای کمیته برگزار کننده مسابقات ارسال شد.

وی افزود: پیش از اعزام کاروان به مسابقات یونیورسیاد رئیس فدراسیون دانشجویی قول داد که با حضور در ایتالیا به صورت حضوری نام من را وارد لیست خواهند کرد اما پس از حضور وی در ناپل مشخص شد که نمی توانم به مسابات اعزام شوم.

پورکاظمی اظهار کرد: تا آخرین لحظه در اردو و مسابقات انتخابی حضور داشتم و تمریناتم را پشت سرگذاشتم و به من می گفتند به مسابقات اعزام خواهی شد اما دقایق پایانی همه چیز تغییر کرد.

دانشجوی پیام نور عنوان کرد: پدرم پیگیر موضوع است و فقط می دانم که مشکل از طرف فدراسیون دانشجویی بوده است و از طریق قانونی اقدام خواهیم کرد.

درادامه برای روشن تر شدن ماجرا با رئیس انجمن فدراسیون دانشجویی تماس گرفتیم و وی توضیحاتی را در باره حذف نام پورکاظمی از لیست کاروان اعزامی مسابقات یونیورسیاد داد که جزییات بیشتر را می خوانید:

رحیمی: فدراسیون دانشجویی در وزن اصلی پورکاظمی را ثبت نام نکرده بود

رحیمی رئیس انجمن تکواندو فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: متاسفانه پدر دانشجو دانشگاه پیام نور ماجرا را طور دیگری منعکس و پیگیری می کند و تکواندو دانشجویان امسال 8 وزنه برگزار نمی شود و دو سهمیه کم شد. با توجه به این موضوع پورکاظمی جزو وزن انتخابی سرمربی تیم نبود و 6 وزن دیگر برای شرکت در مسابقات یونیورسیاد انتخاب شدند.

وی افزود: زمانی که پورکاظمی وارد اردو می شود در وزن دیگری شرکت می کند و پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم تا در مسابقات تیمی شرکت نکنیم و در 4 وزن به انتخاب سرمربی به مصاف حریفانمان برویم. در تماسی که با سرمربی تیم ملی داشتم قرار شد در صورت شرکت در مسابقات تیمی تکواندو پورکاظمی را هم وارد لیست کنیم.

رحیمی تصریح کرد: سیستم آنلاین بسته شد و ما نتوانستیم نام این ورزشکار را در لیست وارد کنیم. تا هفته گذشته تلاش کردیم تا شرایط حضور وی را در مسابقات فراهم کنیم و حتی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی با دهخدا صحبت کردیم تا به صورت حضوری این ورزشکار را ثبت نام کنند. رئیس فدراسیون دانشجویی پس از حضور در ایتالیا و بازدید از محل اقامت دانشجویان ایرانی باز هم موفق به ثبت نام پورکاظمی نشد.

رئیس انجمن تکواندو فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی خاطرنشان کرد: موارد دیگری از کشور های دیگری هم مشابه پورکاظمی از کشور های دیگر با این مشکل رو به رو شده بودند اما فدراسیون جهانی با تغییر لیست مخالفت کرد و به همین خاطر با سرمربی تیم تکواندو تماس گرفتیم تا این خبر را به ملی پوش تیم اطلاع دهد.

وی عنوان کرد: پورکاظمی در یک وزن دیگری در مسابقات انتخابی شرکت کرده بود و وزن واقعی این ورزشکار را ثبت نام نکردیم. وزن این ورزشکار در دو وزنی قرارداشت که سرمربی تیم ملی به آنها نیاز نداشت.

رحیمی تاکید کرد: فدراسیون ملی دو ماه قبل لیست اولیه را ارسال کرده و همان موقع نام پورکاظمی در لیست قرار نگرفته است. زمانی که سرمربی تیم متوجه شد که باید 4 وزن به مسابقات اعزام کند ترجیح داد در وزن دانشجو دانشگاه پیام نور بازیکنی در لیست اضافه نکند. سرمربی تیم ملی پس از مسابقات انتخابی قصد داشت این ورزشکار را در وزن اصلی خودش قراردهد اما فدراسیون در در لیست ارسال آن وزن را درج نکرده بود.

رئیس انجمن تکواندو فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با اشاره به سال المپیک و استفاده از شاکله اصلی اعضای تیم ملی در این مسابقات خاطرنشان کرد: دقیقا به خاطر امتیاز بالایی که این مسابقات دارد اولویت را روی اعزام نفرات اصلی تیم ملی تکواندو قراردادیم. البته قراربود از این ورزشکار در مسابقات تیمی استفاده کنیم ولی نام وی در وزن اصلی ثبت نام نشده بود.

پورکاظمی: از فدراسیون دانشجویی شکایت می کنیم/ حاضر بودم دخترم روی یک پتو بخوابد


امین پورکاظمی پدر دانشجوی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با ایسکانیوز به صحبت های رحیمی واکنش نشان داد و گفت: اصلا چنین ماجرای درست نیست و دختر من در تمام مسابقات انتخابی شرکت کرد و حریفان خود را شکست داد و تنها در یک مسابقه آن هم در وزن بالا تر وارد میدان شد و نتیجه را واگذار کرد. هرکس دیگر هم جای دختر من بود و در یک وزن بالاتر مسابقه می داد از حریف خود شکست می خورد.

وی افزود: حالا که کار خراب شده مسئولان فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفتند قرارنبوده اصلا در وزن دوم ورزشکاری را به مسابقات اعزام کنیم و دخترم در وزن دوم وارد زمین شد و تمام حریفانش را شکست داد و نفر اول بود. پس از پایان مسابقات فدراسیون اسامی نفرات اعزامی را مشخص کرد و در این لیست اسم حدیثه هم وارد لیست شده بود اما در لیستی که به فدراسیون ارسال می شود اسم 4 تکوانوکار درج می شود.

پورکاظمی ادامه داد: از 4 نفر تکواندوکار اعزامی به مسابقات یونیورسیاد 3 نفر در مسابقات انتخابی شرکت کردند و ناهید کیانی با نظر سرمربی بدون شرکت درمسابقات انتخابی وارد اردو شد. لیستی که فدراسیون دانشجویی برای فیزو ارسال می کند نام دختر من حذف شده بود و کیانی را به آن لیست اضافه می کنند و حتی ما در جریان این اتفاق نبودیم و به صورت اتفاقی متوجه شدیم.

پدر دانشجو دانشگاه پیام نور تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم بدرقه دانشجویان تمام دانشجویان برای عکس یادگاری و دریافت پاداش وارد سالن شدند اما در حین جمع آوری امضا متوجه شدیم که اصلا اسم دخترم در لیست قرارندارد. خود رئیس فدراسیون تکواندو و سرمربی تیم هم از این ماجرا شوکه شدند و پولادگر اعلام کرد که اگر قرارنبوده پورکاظمی به مسابقات اعزام شود چرا در اردو ها و مسابقات شرکت کرده است.

وی عنوان کرد: پس از این اتفاق محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به ما قول داد برای حل مشکل اعزام دخترم به مسابقات یونیورسیاد تلاش می کند و هیچ مساله ای به وجود نخواهد آمد اما وی پس از حضور در ایتالیا پیام داد که فیزو با حضور دخترم به دلیل کمبود فضای اسکان در دهکده ورزشی مخالفت کرده است.م ن به‌عنوان پدر این بازیکن راضی هستم وی بر روی پتویی روی زمین بخوابد و حتی این موضوع را به دهخدا هم گفتم اما باز هیچ جوابی از سوی رئیس فدراسیون ندیدم.

پورکاظمی اظهار کرد: برای دهخدا پیغامی ارسال کردم و گفتم اگر جوابی ندهد به صورت قانونی از حق دخترم که از لحاظ روحی ضربه خورده دفاع خواهم کرد و به وزارت ورزش و یا هرجای دیگر شکایت خواهم کرد. بهتر بود اگر از اول قصد نداشتند دخترم را به مسابقات اعزام کنند و کس دیگری را جایگزین کنند محترمانه نامش را از لیست حذف می کردند.

به گزارش ایسکانیوز، تا زمانی که مسئولان فدراسیون به ایران بازنگردند وضعیت این بازیکن مشخص نیست و باید دید چه طور یک بازیکن در مسابقات انتخابی سهمیه کسب می کند از لیست تیم ملی حذف می شود و حتی تا آخرین لحظه در اردو تمریناتش را پیگیری می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010036

وب گردی

وب گردی