اجرای برنامه «معرفی ایران، سفره ایرانی» در ژاپن

برنامه «معرفی ایران، سفره ایرانی» (15 تیرماه) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن اجرا شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای معرفی فرهنگ و سنت‌های اسلامی ـ ایرانی، برنامه «معرفی ایران، سفره ایرانی» با موضوع چای و شیرینی ایرانی با حضور بیش از 120 نفر از هنردوستان و علاقه‌مندان ژاپنی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن و با همکاری سفارت کشورمان و اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و انجمن بین‌المللی هنرمندان ژاپن برگزار شد.
حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران با تبریک نودمین سال آغاز روابط رسمی ایران و ژاپن گفت: در سال 2019 به مناسبت این رویداد مهم، برنامه‌های بسیار خوب فرهنگی در ایران و ژاپن برگزار شد و امروز شاهد یکی دیگر از این برنامه‌ها در راستای شناخت هرچه بیشتر از علایق و مشترکات فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌ها و دوستی‌های فی مابین هستیم.
وی تصریح کرد: مردم ایران و ژاپن همواره نسبت به فرهنگ و تمدن دو طرف با احترام و علاقه در طول حدود 1300 سال روابط، نگریسته‌اند و این تعاملات به خوبی ادامه دارد و امیدواریم شاهد توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها به ویژه در زمینه فرهنگی باشیم.
کاواساکی، رییس انجمن بین‌المللی هنرمندان ژاپن نیز در سخنانی، مردم ایران را صمیمی، دوست داشتنی و ایران را کشوری صلح طلب و با امنیت بالا ذکر کرد و پیشنهاد داد به این کشور سفر کنند.

در ادامه، جوانمردی و موریشیما به معرفی ایران پرداختند و سپس، فیلم 10 دقیقه‌ای در خصوص چای ایرانی با زیرنویس ژاپنی به نمایش درآمد.
همچنین، در این برنامه به مناسبت آغاز دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا امام رضا(ع)، ضمن ارائه توضیحات و تصاویری در این زمینه، نمایشگاهی نیز از آثار و تصاویر مرتبط با این موضوع در این مراسم برپا شد.
در پایان این برنامه، شماره دوم مجله تخصصی «ایران» به زبان ژاپنی که از سوی رایزنی فرهنگی ایران تهیه و منتشر شده و بروشور نودمین سال سفارت کشورمان در میان مخاطبان توزیع شد.
گفتنی است؛ در این برنامه که در سالن فردوسی سفارت کشورمان در ژاپن برگزار شد، لقمانی، معاون و بنی‌هاشمی، رایزن علمی سفارت کشورمان در ژاپن نیز حضور یافتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020345

وب گردی

وب گردی