تبدیل نتایج پژوهشی به طرح‌های کارآفرین در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: تجاری سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت و تبدیل نتایج پژوهشی به طرح‌های کارآفرین در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهین‌شهر، مسعود نصری در نشست مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شاهین‌شهر و میمه که با حضور رئیس و هیات رئیسه واحدهای دانشگاهی به میزبانی واحد میمه برگزار شد، با اشاره به چشم انداز 1404 دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه شرکت‌های فناور دانش بنیان و نهادینه کردن ارزش آینده پژوهی در کلیه تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولین و توسعه این تفکر در آحاد و سطوح مختلف جامعه ایران اسلامی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تبدیل دانشگاه به قوی ترین مرکز جذب و رسوخ افراد نخبه کشور در مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی، مدیریتی و تصمیم سازی هدف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در این چشم انداز به شمار می‌رود.

نصری هم‌افزایی واحدهای دانشگاهی در تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با استفاده سخت افزاری و نرم افزاری از امکانات را ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از نیرو‌های متخصص و افزایش هم‌افزایی اساتید و نخبگان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همراه با برگزاری منظم جلسات اتاق فکر برای حل کردن مشکلات صنایع کشور مدنظر اعضای هیأت علمی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تسریع در رسیدن به درآمدزایی غیرشهریه‌ای با استفاده از زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه با توجه به استقرار چندین شهرک صنعتی بزرگ در شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌بایست از طریق تفاهم دو واحد دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس واحد شاهین‌شهر با اشاره به نیاز صنایع به تمامی رشته‌های تخصصی دانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای تخصصی صنعت تصریح کرد: تمامی رشته‌ و تخصص‌های دانشگاهی مانند علوم انسانی، مدیریت مالی، اقتصادی، آموزشی و پژوهشی به نوعی در مجموعه‌های صنعتی وجود دارد و مورد نیاز صنایع است.

وی افزود: در صنعت، مدیریت مالی و حل مشکلات تولید یکی از دغدغه‌های صنایع هستند و رویکرد حل المسائلی در تدوین طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی مدنظر اعضای هیأت علمی قرار گیرد.

این چهره دانشگاهی فناوری اطلاعات و پشتیبانی دستگاههای اجرایی را از دیگر زمینه‌های فعالیت غیرشهریه‌ای دانشگاهها دانست و گفت: در کنار توجه به تولیدات کالاها و خدمات باید به تولید فناوری توجه ویژه‌ای شود زیرا فناوری مسئله بسیار مهمی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: توجه به تولیدات علمی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و هم‌چنین استفاده از واحدهای دانشگاهی با منافع مشترک و تفاهم شده بنا به ساختار مناسب دانشگاهها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس واحد شاهین‌شهر تاکید کرد: در راستای افزایش هم‌افزایی میان واحد دانشگاهی شاهین‌شهر و میمه ضمن افزایش تعامل مدیران گروههای آموزشی واحدها، برگزاری تورهای مشترک علمی و پژوهشی و نیز اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاسهای درسی و یا انتقال رشته‌های تحصیلی به منظور جذب حداکثری دانشجو با توجه به ظرفیت واحد دانشگاهی پس از کسب مجوز لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021375

وب گردی

وب گردی