ساماندهی و توسعه گردشگری باغملک

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک از ایجاد شورای جدیدی در این شهرستان تحت عنوان (شاتگشب) به منظور ساماندهی و برطرف کردن مشکلات گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، جهانگیر پیروزاده گفت: "شاتگشب" نام اختصاری شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان باغملک است که باتوجه به رایزنیها و نامهنگاریهایی که با فرماندار شهرستان باغملک و مجموعه معاونان و بخشدار مرکزی داشتیم، توافق تشکیل این شورا را به منظور بررسی مشکلات و موانع صنعت گردشگری شهرستان، بوجود آوردیم.

وی با بیان این‎که اولین جلسه "شاتگشب" سه شنبه 25 تیرماه 98 در محل سالن جلسات فرمانداری باغملک برگزار شد افزود: در آینده با حضور ادارات تأسیساتی، عملیاتی و امنیتی، همه موانع و مشکلات مناطق گردشگری را بررسی خواهیم کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک تصریح کرد: فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیز به عنوان دبیر این شورای اداری با هماهنگی همه اداراتی که در توسعه گردشگری نقش دارند فعالیت خواهند کرد؛ ضمن این‎که این شورا به طور منظم ماهانه یک یا دو بار تشکیل جلسه خواهد داد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان باغملک شهرستانی با ویژگیهای گردشگری و دارای مناطق گردشگری خوش آب و هوا مانند امامزاده عبدالله، منطقه نمونه گردشگری مالآقا و منطقه نمونه گردشگری رباط (حضرت سلیمان) است و همچنین دارای کوههای مرتفع، رودخانه جاری، چشمهسارها، پوشش متنوع جنگلی و باغات سرسبز میباشد، سالانه پذیرای بسیاری از هموطنان ما از سراسر استان است.

پیروزاده افزود: باوجود تمام این ظرفیت‎ها، هنوز زیرساختهای لازم در این مناطق بوجود نیامده و نیاز است تا به منظور توسعه صنعت گردشگری در این مناطق، برنامهریزیهای اصولی صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‎که شهرستان باغملک از لحاظ جاذبههای تاریخی دارای صدها اثر تاریخی نیز است و از سویی رنگینکمانی از اقوام لُر، کُرد و عرب را در این شهرستان سکونت دارند، اظهار امیدواری کرد: با تدبیر فرماندار و سایر مسئولان و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، در زمینه توسعه گردشگری در باغملک تحولی اساسی ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021831

وب گردی

وب گردی