بیست‌و‌دومین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان 23 مرداد برگزار می‌شود

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از برگزاری بیست‌و‌دومین کنگره سالانه این اتحادیه در 23 مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدامین مهدی‌پور در نشست خبری بیست‌ودومین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان فعالیت خود را در سال ۶۸ با هدف اجرای مطالبات مقام معظم رهبری و مبارزه با انحطاط و خروج از خط امام خمینی (ره) آغاز کرد و راه خود را ادامه داد. در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین تشکل‌های دانشجویی کشور محسوب می‌شود که سی‌امین سالروز تاسیس خود را جشن گرفته و با در اختیار داشتن ۸۰ دفتر وارد دهه چهارم فعالیت خود شده است.

وی ادامه داد: بیست‌ودومین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به زودی برگزار می‌شود. همایش‌ها و نشست‌های آموزشی ما در بهمن‌ماه و نشست‌های سیاسی در فروردین و اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. لحاظ کردن نشست تشکیلاتی در ۲۳ تا 25 مردادماه ۹۸ در دانشگاه فرهنگیان مشهد به دلیل این است که دفاتر زیادی داریم و ۲۵۰ تا ۳۰۰ حق رأی وجود دارد، به همین دلیل نشستی جداگانه را پیش‌بینی کرده‌ایم که هر ساله برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: پیش‌تر طول عمر شورای مرکزی دو ساله بود؛ اما با بررسی‌های انجام شده به یک سال کاهش یافت؛ به همین دلیل در سی‌امین سالروز تاسیس، بیست‌ودومین کنگره سالانه برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه گفت: هدف دیگر ما این بوده که اعضای اتحادیه از سواد رسانه‌ای مناسبی برخوردار باشند. همچنین سیاست‌گذاری کردیم فعالیت اتحادیه را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهیم که موفق هم عمل کردیم. از طرفی در زمینه نشریات دانشجویی فعالیت جدی داشته‌ایم.

مهدی‌پور یادآور شد: آرمان ما رسیدن به دولت اسلامی است که نشستی را در این زمینه برگزار کردیم. همچنین نشستی را با موضوع جوانگرایی و تاثیر آن در تحقق دولت اسلامی داشتیم؛ اما نشست اصلی و سیاسی سالانه در مورد بیانیه گام دوم انقلاب بود. بیانیه را جز به جز مطالعه کرده و برای اعضای اتحادیه تبیین کردیم.

وی افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب قهرمان برگزار کردیم. در ضمن جشنواره سبک زندگی به یاد شهید شاهینی را داشتیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: مسائل اصلی ما در کنگره، انسجام تشکیلاتی است و همچنین انتخابات شورای مرکزی و هیئت عالی نظارت را برگزار می‌کنیم. از طرفی اختتامیه جشنواره‌های اتحادیه و تقدیر از دبیران دفاتر سراسر کشور است. سعی کردیم با توجه به این‌که میهمان امام رضا (ع) هستیم، می‌خواهیم فضایی معنوی ایجاد کرده و ان‌شاءالله میزبان حجج‌الاسلام مصطفی رستمی، علی‌اکبری و مروی خواهیم بود.

مهدی‌پور عنوان کرد: امسال با توجه به مضیقه‌های مالی ایجاد شده برای تشکل‌های دانشجویی سعی کردیم کنگره را با حداقل هزینه برگزار کنیم. سال گذشته متاسفانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت‌های لازم را انجام نداد و تعهدات خود را نقض کرد. معاونت فرهنگی وزارت علوم مطالبات دو سال پیش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را پرداخت نکرده و به همین دلیل در تنگنای مالی هستیم. اگر تشکل‌های دانشجویی را از نظر مالی محدود کنیم، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد. ظاهراً یکی از راه‌های مقابله با تشکل‌های منتقد و هدف اصلی، درگیر کردن آنها با مشکلات مالی و حقوقی است که البته تاثیری بر عملکرد ما نخواهد داشت؛ اما روند اتحادیه را از لحاظ مالی، حقوقی و آموزشی کُند کرده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023751

وب گردی

وب گردی