واحد تبریز بیشترین آمار قبولی در آزمون تخصص دام‌پزشکی را دارد

رئیس دانشکده دام‌پزشکی دانشگاه آزاد تبریز گفت: بیشترین آمار قبولی دانشگاه آزاد در آزمون ورودی تخصص رشته دام‌پزشکی، مختص به واحد تبریز بوده و به جهت امکانات آزمایشگاهی، بهره‌‌مندی از امکانات روز و حضور استادان مطرح در این رشته با دانشگاه‌‌های شناخته شده دولتی برابری دارد. 

بهرام عمواوغلی تبریزی رئیس دانشکده دام‌پزشکی دانشگاه آزاد تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این دانشگاه و کلینیک‌‌‌های متصل به این واحد دانشگاهی در خدمات‌رسانی به مردم گفت: دانشکده دام‌پزشکی واحد تبریز با 31 سال سابقه، اولین ورودی‌‌‌‌های این رشته در دانشگاه آزاد را دارد و نخستین فارغ‌‌‌‌التحصیلان دام‌پزشکی این واحد دانشگاهی به عضویت هیئت علمی این رشته درآمدند. در حال حاضر، حدود 40 عضو هیئت علمی داریم که 39 عضو متخصص هستند و رشته‌‌هایی چون جراحی‌‌های دام کوچک و بزرگ، فیزیولوژی، فارماکولوژی، انگل‌‌شناسی و میکروبیو‌لوژی و کلیه رشته‌‌‌‌های مرتبط دامپزشکی را داریم.

وی درباره جایگاه دانشکده دام‌پزشکی واحد تبریز در مجموعه آموزش عالی کشور افزود: دانشکده دام‌پزشکی واحد تبریز در مجموعه دانشگاه آزاد دارای جایگاه نخست است و بیشترین آمار قبولی دانشگاه آزاد در آزمون ورودی تخصص این رشته، مختص به واحد تبریز بوده و به جهت امکانات آزمایشگاهی و بهره‌‌مندی از امکانات روز و حضور استادان مطرح در این رشته با دانشگاه‌‌های شناخته شده دولتی برابری دارد.

عمواوغلی تبریزی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشکده دام‌‌پزشکی واحد تبریز به جهت امکانات خوبی که دارد، خدمات‌‌رسانی مناسبی به دیگر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌‌‌‌ها ارائه می‌‌دهد و در حال حاضر، یک بیمارستان دام‌پزشکی در فضای دانشگاه تاسیس کردیم که در مهرماه امسال به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید. این بیمارستان کلیه امکانات لازم از آزمایشگاه‌‌‌ها و بخش‌‌های مختلف جراحی دام بزرگ و کوچک، طیور و کالبد شکافی و کلیه تجهیزات لازم برای خدمات‌رسانی به امور دام را داراست.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز تاکید کرد: راه‌‌‌اندازی این بیمارستان در دانشکده دام‌پزشکی منجر به یادگیری عملی دانشجویان در فرآیندهای مختلف درمانی دام خواهد شد. به این ترتیب با وجود کلیه تجهیزات لازم در این فضا، دانشجویان این رشته در واحد تبریز با امکانات مناسبی که در اختیار دارند می‌‌‌‌‌توانند کلیه امور مربوط به علم دام‌پزشکی را با فناوری روز دنیا یاد بگیرند.

وی متذکر شد: ایجاد این بیمارستان در داخل دانشکده علاوه بر آموزش‌دهی به دانشجویان دام‌پزشکی، جنبه خدمات‌رسانی به عموم مردم هم خواهد داشت.

عمواوغلی تبریزی درباره کلینیک‌‌‌‌های فعال دام‌پزشکی در دانشگاه آزاد واحد تبریز تصریح کرد: در حال حاضر، دو کلینیک دام‌‌های کوچک و طیور داریم که کلینیک طیور در دانشکده دام‌پزشکی مستقر است و کلینیک دام‌‌های کوچک در داخل شهر تبریز قرار دارد. در داخل دانشکده هم دام‌‌پروری وجود دارد و حدود 65 راس گاو داریم که شیر تولید شده این دام‌‌ها به صنایع مختلف عرضه خواهد شد و درآمدزایی مناسبی هم با ایجاد ارتباط با صنعت دام‌‌پروری برای ما ایجاد شده است.

رئیس دانشکده دام‌پزشکی دانشگاه آزاد تبریز درباره دیگر کلینیک‌‌های فعال دامپزشکی متصل به واحد تبریز متذکر شد: یک کلینیک مختص به دام‌‌بزرگ که شامل اسب، گوسفند، گاو و حیواناتی از این دست در واحد میاندوآب داریم و تعداد موارد ارجاعی به این کلینیک بالاست. از استادان متخصص واحد تبریز در این کلینیک استفاده می‌شود و بیشترین دام‌ها برای درمان و جراحی‌‌های مختلف به این کلینیک ارجاع می‌‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح‌های مشارکتی و برون دانشگاهی با شرکت‌‌های مختلف داروسازی در زمینه دام، طی قراردادی با استادان این رشته و دانشکده دام‌پزشکی، داروهای تولیدی این شرکت‌‌‌ها را روی دام‌های موجود در دام‌‌پروی آزمایش می‌کنیم که این امر درآمدزایی مناسبی برای دانشکده دام‌‌پزشکی واحد تبریز و استادان ما خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023941

وب گردی

وب گردی