تعبیر ترامپ درباره عربستان نتیجه وابستگی این کشور است

وزیر اسبق امور خارجه گفت: تعبیری که ترامپ درباره عربستان به‌کار می‌گیرد باعث شرمندگی است و این نتیجه وابستگی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سیّد کمال خرازی، رئیس شورای راهبری سیاست خارجی، صبح امروز (دوشنبه ۲۸ مرداد) در مراسم رونمایی از نسخه‌های روسی، فرانسوی و اسپانیایی پایگاه اطّلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای که در موسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه فرزندان انقلاب در عرصخ اطلاع رسانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای جوانی در حوزه فن‌آوری‌های نوین از جمله فناوری‌های نوین اطلاعاتی داریم، گفت: این سرمایه عظیمی است که در اختیار رسانه‌های ما قرار دارد.

خرازی، تکنولوژی هوش مصنوعی در عرصه رسانه را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب امر پیچیده‌ای است و باید دید چگونه می‌توان بر ذهن دیگران اثر گذاشت.

وی ادامه داد: اگر از دریچه ذهن مخاطب اخبار و وقایع را نبینیم و آنچه به ذهن خودمان می‌رسد را منتشر کنیم، اثرگذار نخواهد بود.

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی، با بیان اینکه رسانه‌های جمهوری‌اسلامی از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: علت این اهمیت، در درجه اول به دلیل اهمیت انقلاب و تاثیرگذاری آن بر دنیای معاصر است.

خرازی ادامه داد: نه‌تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گرفتند. قبل از انقلاب که به ترکیه می‌رفتم، ظواهر اسلامی را کم‌تر می‌دیدیم، اما بعد از انقلاب که سفر می‌کردم می‌دیدم زن‌هایی زیادی را می‌دیدم که حجاب دارند و این بدون تردید تاثیر انقلاب بود.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی انقلاب، آزادی‌خواهی و مبارزه با سلطه بود، تصریح کرد: امروز بدون تردید، جمهوری اسلامی، مستقل‌ترین کشور دنیاست و همه کشورها به‌نخوی وابستگی‌هایی دارند.

وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: روی کار آمدن ترامپ بسیاری از وابستگی‌ها را رو کرده است و وابستگی اروپایی‌ها به آمریکا روشن شد.

خرازی با بیان اینکه کشورهای منطقه نیز نه‌تنها وابسته به آمریکا هستند بلکه مورد تحقیر قرار می‌گیرند، گفت: تعبیری که ترامپ درباره عربستان به‌کار می‌گیرد باعث شرمندگی است و این نتیجه وابستگی است.

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از مقامات فرانسوی گفت: وی از من پرسید که در برابر تحریم‌های آمریکا چه وضعیتی دارید و من جواب دادم که مقاومت می‌کنیم و فشارها را تحمل می‌کنیم اما عزّت خود را نمی‌فروشیم.

خرازی ادامه داد: از او پرسیدم اگر چنین تحریمی نسبت به فرانسه اعمال می‌شد؛ آیا شما تحمل می‌کردید که مقام فرانسوی جواب داد: خیر.

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی به‌عنوان حکومتی مستقل توانسته خودش را تثبیت کند و به الگویی برای سایرین تبدیل شود، گفت: امروز مفتخر هستیم که در برابر زورگویی‌ها ایستاده‌یم و موفق هم بوده‌ایم.

خرازی ادامه داد: کسی در مخیّله‌اش نمی‌گنجید که کشوری پهپاد آمریکایی را ساقط کند و آن‌ها نتوانتد واکنشی نشان دهند. همچنین در مخیّله کسی نمی‌گنجید که پس از توقیف کشتی ما، ایران کشتی انگلیسی‌ها را توقیف کند و آن‌ها مجبور به رفع توقیف کشتی ما شوند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه این اخبار و مقاومت ملّت ایران برای دیگران جذاب است، تصریح کرد: از این دریچه می‌توانیم اثر گذاری خود بر افکار عمومی را دنبال کنیم.

خرازی با اشاره به رونمایی از سه نسخه خارجی پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: یکی از جذابیت‌ها، شخصیت رهبر معظم انقلاب است که به‌عنوان ناخدای انقلاب توانسته‌اند در این دریای متلاطم سیاست، شرف و عزت کشور و نیز قدرت دفاعی ما را حفظ کنند. چنین شخصیتی با کلام نافذی که دارد برای مردم دنیا جذابیت دارد.

کد خبر: 1025140

وب گردی

وب گردی