انهدام باند جعل گذرنامه و اسناد مسافرتی

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت، از دستگیری چهار عضو یک باند جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد عطایی از دستگیری چهار عضو یک باند جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی خبر داد و گفت: این متهمان با افتتاح حساب های جعلی و با استفاده از سیم کارت های بی نام، اقدام به کلاهبرداری از مشتریان خود می کردند.

وی به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با ارجاع خبری در خصوص اخاذی و کلاهبرداری تلفنی از اتباع خارجی با عناوین و سمت های برخی از مسئولان دولتی و انتظامی، موضوع در سومین روز مرداد ماه امسال در دستور کار ماموران معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی جمع آوری اطلاعات به دست آمده چهار تن از افراد اصلی یک باند جعل و کلاهبرداری که تحت پوشش یک موسسه اقدام به جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی می کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: یکی از این متهمان که کارمند اخراجی یکی از ادارات دولتی بود به همراه یک متهم سابقه دار در این خصوص که پیش از این نیز به جرم قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب بود، در منطقه شهرک ولیعصر(عج) دستگیر و برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت، تصریح کرد: این متهمان در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند که با خرید سیم کارت های ثبت نشده و افتتاح حساب های بانکی با اسناد و مدارک جعلی، اقدام به کلاهبرداری از اتباع خارجی به وسیله پیامک می کردند.

سرهنگ عطایی گفت: با هماهنگی های انجام شده دو همدست دیگر این متهمان نیز شناسایی و دستگیر شدند و پس از بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیر زیادی مواد روانگردان (شیشه)، ترازوی توزین موادمخدر، تعدادی اسناد جعلی همچون، گذرنامه، سند منزل، خودرو و ...، کشف شد.

با توجه به جزئیات پرونده این متهمان و همچنین شناسایی شکات و مالباختگان، بر اساس دستور مرجع قضائی تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025211

وب گردی

وب گردی