تولید ۱۱ محصول دانش‌بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور

رئیس واحد اردبیل در جلسه مشترک با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) که ظهر دیروز در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با تولید ۱۱ محصول دانش‌بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه و ارائه این محصولات به بازار، نشان داده است که از ایده‌های جدید تا تولید محصول حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل با اشاره به فعالیت‌های توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای کوچک را راه‌اندازی کرده است و آمادگی جهت هم‌افزایی و تلاش در راستای محرومیت‌زدایی با کمیته امداد را دارد.

وی ادامه داد: کمیته امداد به برکت هزینه اولیه راه‌اندازی که حضرت امام (ره) در هنگام تأسیس پرداخت کرذه است، خدمات شایان توجهی را برای مددجویان انجام داده و دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه‌های انقلابی مثل کمیته امداد که به‌صورت جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند، آماده است که همکاری و هم‌افزایی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: استرات‍ژی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در توانمندسازی و حفظ وجاهت و آبروی مددجویان قابل ستایش است.

رسولی در بازدیدی که اعضای جلسه در کنار این نشست از طرح‌های تحولی دانشگاه داشتند، به راه‌اندازی مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی و آکادمی فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: این دو مجموعه با هدف انجام مسئولیت اجتماعی این دانشگاه و در راستای علمی کردن ورزش، پرکردن صحیح اوقات فراغت، کارآفرینی ورزشی و پر کردن خلأ تیم‌داری حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

هدف کمیته امام توانمندسازی و اشتغال نیازمندان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی با انجام طرح‌های پژوهشی و با همکاری دانشگاه آزاد می‌خواهد قدم‌هایی بردارد.

حسین دشتی حمایت از خوداشتغالی و تأمین هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی شغل و آموزش نیروهای تحت پوشش را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رسیدن به اهداف کمیته امداد عنوان کرد.

وی همچنین بر استفاده از راهبران شغلی تأکید کرد و گفت: راهبران شغلی کارآفرینان موفقی هستند که در ایجاد شغل برای مددجویان و خوداشتغالی و خودکفایی آنها تلاش می کنند و کمیته امداد هزینه آموزش پذیران را تا ایجاد شغل با اعطای وام های کم بهره برعهده می گیرد و از طرح های توجیهی که در ایجاد شغل برای مددجویان موثر باشد و تولید محصول را در پی داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: راهبر اگر بر تولید محصول نظارت کند کمیته حق نظارت پرداخت می کند و راهبرانی داریم که قبلا خود مددجو بودند.

دشتی به تشکیل اتاق فکر با دانشگاه اشاره و افزود: اتاق فکر با دانشگاه در محوریت پژوهش برای محرومیت‌زدایی که نتیجه آن می‌تواند توانمندی و اشتغال باشد، فعالیت می‌کند.

کد خبر: 1025892

وب گردی

وب گردی