مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در پنجم شهریور

«۴ راهکار بازمهندسی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی، اخراج برخی اساتید به دلیل رکود علمی و آغاز توزیع کارت آزمون تصدی منصب قضا» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در پنجم شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در پنجم شهریورماه به شرح زیر است:

۴ راهکار بازمهندسی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی

دوره توانمندسازی استادان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از شنبه دوم شهریور آغاز شده و تا چهارشنبه ششم شهریور ماه ادامه دارد. این دوره که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است به تعالی استادان علوم انسانی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز استانی می پردازد.

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این مطلب راهکارهای بازمهندسی علوم انسانی را در گفت‌و‌گو با استادان این حوزه بررسی کرده است.

استادان حاضر در این همایش، قدیمی بودن سرفصل دروس را مشکل اصلی این رشته عنوان کردند. البته آنها غربی بودن پایه این رشته و همچنین ترجمه‌هایی را که در دانشگاه تدریس می‌شود مشکل دیگری برای این رشته می‌دانستند.

ناکامی در آگاهی، شفافیت و مسئولیت

در این گزارش، فرهیختگان به جشنواره نشریات تیتر ۱۱ که به میزبانی وزارت علوم در حال برگزاری است؛ انتقاد می کند که مفاهیم شعاری آن اصلی‌ترین انتقادهای دانشجویان به روند اجرایی و سیاستگذاری این جشنواره است.

در همایش تیتر یازدهم مسئولان فرهنگی دو وزارتخانه دانشجویی کشور شنونده و پاسخگوی مطالبات، گلایه‌ها و سئوالات دانشجویان نسبت به فضای نشریات به‌ویژه حواشی جشنواره یازدهم نشریات دانشجویی بودند که خبرنگار فرهیختگان به برخی از این انتقادها اشاره کرده است.

اخراج برخی اساتید به دلیل «رکود علمی»

به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران سالانه ۲۰ تا ۵۰ نفر از اعضای هیات‌علمی این دانشگاه به دلیل رکود علمی اخطار و تذکر می گیرند هم چنین چندین نفر از استادان در سال‌های اخیر به همین دلیل اخراج شده‌اند. در حال حاضر آن چیزی که با توجه به آیین‌نامه ترفیع در دانشگاه‌های دیگر اجرا می‌شود، این‌گونه است که اگر اعضا حداقل امتیاز را کسب کنند، ترفیع سالیانه برای آنها اعمال می‌شود.

بازدید دکتر طهرانچی از سامانه «باور 373»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز صنعت دفاعی، از توانمندی‌های وزارت دفاع در ساخت سامانه‌های پدافند هوایی و سامانه «باور 373» بازدید کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در پنجم شهریورماه به شرح زیر است:

آغاز توزیع کارت آزمون تصدی منصب قضا

آزمون تصدی منصب قضا در سال 1398 روز جمعه هشتم شهریورماه در 21 مرکز استان برگزار می‌شود.کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ تمام داوطلبان‌ از امروز سه‎شنبه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان‌ این آزمون می‌توانند با مراجعه به این سایت کارت خود را دریافت کنند.

امکان مجدد انتخاب رشته داوطلبان ارشد علوم پزشکی فراهم شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از امکان مجدد انتخاب رشته و ویرایش برای داوطلبان کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 98 خبر داد.

به گفته آبتین حیدرزاده با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 98، برای آخرین بار مهلت انتخاب رشته‌محل از ساعت 10 صبح فردا چهارشنبه، 6 شهریور آغاز می‌شود.

فرصت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور، 28 شهریور به پایان می‌رسد

داوطلبان تا 28 شهریور 98 فرصت دارند برای ثبت نام و انتخاب رشته در گروه رشته‎های بدون آزمون (پذیرش مهرماه 98) اقدام کنند.

ثبت نام در این کدرشته‌ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است و تا 28 شهریور 98 ادامه دارد و هر داوطلب می‎تواند تا 100 کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025926

وب گردی

وب گردی