سفر به عتبات  بدون پرداخت وثیقه برای دانشجویان و سربازان امکان‌پذیر شد

دانش‌آموزان، دانشجویان و طلابی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، راهپیمایی اربعین که چند سالی است پر شور و با رونق بسیاری در کربلای معلی برگزار می‌شود جاماندگانی هم دارد که به رغم تمایل، نمی‌توانند از برکت این سفر بهره ببرند.

سربازان، دانش‌آموزان و دانشجویانی که هنوز کارت پایان خدمت یا برگه معافیت ندارند از جمله کسانی هستند که برای این سفر دچار مشکلاتی می‌شوند و باید طبق قانون برای خروج از کشور وثیقه‌ای داشته باشند.

اما امسال برخلاف سال‌های گذشته تمام دانش آموزان، دانشجویان و طلابی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند. خبری که سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آن را اعلام کرده‌است.

طبق این خبر حتی کسانی که برگ اعزام به خدمت گرفته اند نیز می توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس از هفتم مهر ماه تا ۱۰ آبان ماه امسال در سامانه پلیس نام نویسی کرده، مجوز خروج از کشور را از سازمان وظیفه عمومی دریافت و پس از اخذ گذرنامه، به کشور عراق سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026659

وب گردی

وب گردی