پذیرایی سارق سابقه دار با آبمیوه مسموم از مالباختگان

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با آبمیوه مسموم از طعمه هایش سرقت می‌کرد خبر داد و گفت: وی در بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علیرضا لطفی گفت: 31 اردیبهشت ماه امسال یکی از شهروندان با تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اعلام کرد مرد جوانی در میدان امام حسین (ع) بیهوش روی زمین افتاده است.

وی گفت: ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو با حضور در نشانی اعلامی، مشاهده کردند مرد ۳۵ ساله‌ای بی هوش روی زمین افتاده و هیچ گونه مدارک هویتی به همراه ندارد که به سرعت برای انجام اقدامات پزشکی به بیمارستان لقمان انتقال یافت.

این مقام انتظامی افزود: پرونده با موضوع سرقت به عنف به شیوه بی هوشی برای رسیدگی تخصصی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که روز حادثه، ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین روی صندلی نشسته بودم و از آنجایی که بیکار و به دنبال کار هستم، فردی حدوداً ۴۵ ساله در کنارم نشست و خود را امیر معرفی کرد. حدود یک ساعت با هم صحبت کردیم و وی گفت که یک کارگاه تولیدی دارد و می‌تواند مرا در آنجا مشغول به کار کند و من هم به او اعتماد کردم. در ادامه گفت و گوهایمان امیر پیشنهاد داد برای هردویمان آبمیوه بخرد و باهم بخوریم. او رفت و پس از چند دقیقه برگشت و یکی از آبمیوه‌ها را به من داد و یکی را هم خودش خورد، پس از گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه حالت سرگیجه پیدا کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم، فهمیدم ۳ ساعتی است که بیهوش بودم وسایلم از قبیل: وجه نقد، کارت و موبایل به ارزش ۵ میلیون تومان ربوده شده بود.

سردار لطفی ادامه داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باخته و با توجه به شیوه و شگرد سارق، در بانک مجرمان حرفه‌ای سابقه دار، تصاویر مجرمان به رویت مال باخته رسید و یکی از مجرمان سابقه دار به نام " امیر. ع " ۴۵ ساله که دارای ۹ فقره سابقه کیفری به شیوه بی هوشی بود، به عنوان سارق مورد شناسایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با مشخص شدن هویت سارق، نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری سارق صادر شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با پایش‌های اطلاعاتی مخفیگاه "امیر" در میدان راه آهن شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند متهم پرونده را ششم شهریور ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل، مقادیری دارو‌های بی هوشی و حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف کنند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های انجام شده تا کنون به ۲۰ فقره سرقت به شیوه بیهوشی در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد ادامه داد: متهم در اعترافاتش اقرار کرد پس از آزاد شدن از زندان که به همین جرم در حال تحمل حبس بودم، شروع به سرقت کرده و سوژه‌ها را از بین افراد جوان و بیکار انتخاب می‌کردم که پس از گفتگو با آنان و ایجاد رابطه صمیمانه و جلب اعتماد کامل اقدام به اجرای نقشه سرقت از آنان می‌کردم و پس از سرقت، اموال را به مالخری واقع در میدان شوش به قیمت ناچیزی می‌فروختم و پول حاصله را صرف تامین هزینه مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی می‌کردم. به دنبال اعترافات سارق، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه مالخر اموال سرقتی نیز شناسایی و در مخفیگاهش در شوش دستگیر شد.

سردار لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و مالخر اموال سرقتی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم ارتکابی، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان به شهروندان توصیه کرد به افراد غریبه‌ای که در مکان‌های عمومی مانند خیابان، پارک و وسایل نقلیه عمومی ... به شما نزدیک می‌شوند اعتماد نکرده و با توجه به استفاده مجرمان از شگرد بی هوشی به وسیله مواد غذایی و نوشیدنی، از قبول آب میوه و مواد خوراکی از افرادی که مدت کوتاهی از آشنایی آنان با شما می‌گذرد و هیچ گونه شناخت درستی از آنان ندارید دوری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028306

وب گردی

وب گردی