بیش از ۹۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور جذب دانشگاه شریف شده‌اند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: بیش از ۹۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور جذب دانشگاه شریف شده‌اند. از جمع ۱۰۱ رتبه برتر کنکور امسال، ۹۷ نفر به دانشگاه شریف آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود فتوحی در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: به دانشجویان جدیدالورود تبریک می‌گویم که دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند و البته روزهای آسانی را پیش رو ندارند. به خانواده‌ها نیز تبریک می‌گویم که فرزندان خود را حمایت کردند و احتمالا آرزو داشتند فرزندشان در دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شود.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد و تاکنون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران مطرح بوده است. این دانشگاه در این سال‌ها به تربیت برجسته‌ترین متخصصان پرداخته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: دانشگاه شریف ۱۲ هزار دانشجو در ۱۳ دانشکده و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. این دانشگاه توانسته خود را به عنوان مرجع علمی در کشور و حتی در سطح بین‌المللی مطرح کند.

فتوحی خاطرنشان کرد: دانشگاه شریف براساس سه نظام رتبه‌بندی جهانی، پیشرفت چشمگیری را ثبت کرده است. از طرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه‌ای برای ارتقای سطح پنج دانشگاه از جمع ۱۷ دانشگاه به سطح بین‌الملی داشته که دانشگاه شریف در دو سال اخیر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دانشگاه شریف بیش از ۵۸ هزار فارغ‌التحصیل داشته که حدود 2 هزار نفر از این تعداد عضو هیئت علمی دانشگاه‌های دیگر هستند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در حوزه‌های مختلفی مانند مخابرات، پتروشیمی، خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند. دانشگاه شریف در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینی نیز عملکرد مثبتی داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: برنامه راهبردی ۱۰ ساله‌ای داریم که سه محور اصلی برای سرآمدی در آموزش، پژوهش و مسائل اجتماعی دارد. بیش از ۹۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور جذب دانشگاه شریف شده‌اند. از جمع ۱۰۱ رتبه برتر کنکور امسال، ۹۷ نفر به دانشگاه شریف آمده‌اند.

فتوحی در ادامه گفت: جامعه از ما انتظار دارد نقش مهمی را در جامعه ایفا کنیم. ملت، امانت بزرگی به دست ما سپرده که باید به نحو احسن از آن نگهداری کنیم.

وی یادآور شد: کسب مقام‌های مختلف در مسابقات علمی و المپیادهای گوناگون از جمله موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: وارد محیطی شده‌اید که کاملا متفاوت از مدرسه است. مهم‌ترین تفاوت در نحوه آموزش و علم‌آموزی است. توصیه می‌کنیم قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه را به دقت مطالعه کنید. تصمیم گرفته‌ایم کدهای رفتاری در اختیار دانشجویان قرار دهیم؛ چون نیاز است احترام و اهمیت محیط دانشگاه درک شود.

فتوحی با اشاره به گفت‌وگو با استاد دانشکده ریاضی این دانشگاه تصریح کرد: این عضو هیئت علمی، استاد مریم میرزاخانی بود و تعریف می‌کرد که این نخبه فقید اهداف بزرگی در سر داشت و بعد از کسب مدال المپیاد، به فکر موفقیت در فیلدز بود. شما دانشجویان هم باید در سال اول تحصیلی، بیشترین میزان تلاش را به‌کار بگیرید.

فتوحی خاطرنشان کرد: زندگی در خوابگاه، هم تهدید و هم فرصت است. فرصت است چون با نخبگان خود هم‌اتاق می‌شوید؛ اما دوری از خانواده تیز تهدیداتی به همراه دارد.

وی در پایان خطاب به خانواده‌ها گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش ما و خانواده‌هاست. شما باید ارتباط خود با دانشگاه را حفظ کنید. متاسفانه برخی خانواده‌ها قبولی در دانشگاه را پایان کار می‌دانند و فرزندشان را رها می‌کنند؛ اما این ارتباط باید حفظ شود. در همین راستا انجمنی در دانشگاه شکل گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028493

وب گردی

وب گردی