غذای دریایی بیشتر ی بخورید تا زمین گرم نشود

مطالعات جدید محققان نشان داده است که خوردن غذاهای دریایی کمتر می تواند به کندی روند گرم شدن کره زمین کمک کند. بخشی از راه حل های آب و هوایی بسیار زیادی که به واسطه وجود اقیانوس هامی توان از آنها استفاده کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس گزارش جدید سازمان ملل، گرم شدن آب اقیانوس ها و ذوب شدن بی سابقه صفحات یخی قطب شمال و قطب جنوب باعث می شود تا پایان قرن بیش از 3 فوت سطح دریا افزایش یابد.

سطح این آب های در حال افزایش، می تواند صدها میلیون نفر را که در جزایر کوچک و مناطق ساحلی زندگی می کنند جابجا کند اما اقیانوس ها همچنان روش هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در نتیجه کاهش تغییرات آب و هوا به انسان ها ارائه می دهند.

یکی از این راه حل ها برای افرادی است که از غذاهای دریایی بیشتری برای تامین سبد غذایی خود استفاده و در مقابل پروتئین و گوشت کمتری مصرف می کنند.

در طی 80 سال سطح آب دریا می تواند بیش از 3 فوت افزایش یابد. انتظار می رود بیشتر صخره های مرجانی با آب گرم از بین بروند و اقیانوس ها دو برابر سریع تر از اوایل دهه 90 گرم می شوند البته افزایش تولید انرژی بادی خارج از ساحل نیز می تواند به کاهش این روند کمک کند.

اینها فقط برخی از یافته های نگران کننده است که در گزارشی جدید از هیئت بین دولتی دولت سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) شرح داده شده است.

اما دو گزارش جدید دیگر روش های مهمی را به محققان نشان می دهند که در آنها اقیانوس ها می توانند به ما در رفع بحران آب و هوا کمک کنند.

این تحقیقات نشان می دهد که کاهش فعالیت های مستقر در اقیانوس، پتانسیل کاهش انتشار دی اکسید کربن جهانی را تقریباً تا 11 میلیارد تن دارند که این میزان 21٪ از کاهش های مورد نیاز برای جلوگیری از افزایش دمای سیاره تا بیش از 1.5 درجه سانتیگراد خواهد بود. (هدفی که در توافقنامه آب و هوایی در پاریس تعیین شد)

یکی دیگر از این اقدامات به رژیم غذایی ما مربوط است. دریافت پروتئین بیشتر از غذاهای دریایی و مصرف کمتر گوشت های گرم و قرمز می تواند از گسترش دی اکسیدکربن وگازهای گلخانه ای بیشتر جلوگیری کند.

دست اندرکاران و مسئولان این امر باید لیستی از انجام کارهای ضروری مبتنی بر اقدامات اقلیمی مستقر در اقیانوس را تهیه کنند تا از طریق آن بتوان انگیزه های لازم برای حرکت به جلو در این زمینه را فراهم آورد

داده های این پژوهش ها از پانل سطح بالای اقتصاد اقیانوس پایدار (HLP) و گروهی از رهبران و دانشمندان جهان و همچنین مقاله های منتشر شده در ژورنال Science تهیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028923

وب گردی

وب گردی