باید مریخ را به میکروب آلوده کنیم

پنجاه سال پس از قدم گذاشتن انسان بر روی ماه ، مریخ به مرز بعدی اکتشافات فضا تبدیل شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «الون ماسک»، مدیر عامل SpaceX از نمونه اولیه موشکی به نام Starship Mark 1 رونمایی کرد. وی در این مراسم اعلام کرد که قدم بعدی شرکت وی تلاش برای ساختن یک سیستم پرتاب به نام Starship است که می تواند افراد را به سمت سیاره سرخ ببرد. در همین حال ناسا قصد دارد تا در جدیدترین برنامه خود فضانوردان را در دهه 2030 به مریخ بفرستد.

اما برای ما زمینی ها، زنده ماندن در سیاره ای با جو نازک تر، جاذبه کمتر و مقدار کمی اکسیژن چالش های زیادی را به وجود می آورد.

اگر مردم نمی خواهند تا هر ثانیه از زندگی خود را در لباس های بسته و زیستگاه های سرپوشیده بگذرانند، باید مریخ را به زمین شبیه تر کنند.

این امر به افزودن اکسیژن و گازهای دیگر به جو نیاز دارد تا دمای سطح و فشار هوا بیشتر به آنچه در گذشته عادت کرده ایم، شبیه شود.

گروهی از دانشمندان کانادایی و برزیل می گویند که مهندسی سیاره مذکور می تواند به کمک برخی از بازیگران غیر منتظره به راحتی انجام شود؛ بازیگرانی به نام میکروب هایی از زمین.

در سیاره ما، میکروب هایی مانند ریزوبیوم (که ازت اتمسفر را به نیتروژن بیولوژیکی که توسط گیاهان قابل استفاده هستند) تبدیل می کند و به حفظ گازهای موجود در جو ما کمک کرده و شبکه های غذایی را هدایت می کنند.

بنابراین دانشمندان پیشنهاد می کنند قبل از اعزام انسان ها به مریخ، ابتدا باید مقداری از میکروارگانیسم ها را از روی زمین به آنجا فرستاد.

«خوزه لوپز»، سرپرست اصلی این مطالعه، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: زندگی همانطور که می دانیم بدون وجود میکروارگانیسم های مفید نمی تواند وجود داشته باشد.

برای زنده ماندن در یک سیاره استریل بی ثمر و خالی (البته تا آنجایی که همه سفرها تا به امروز به ما می گویند) ، ما باید میکروب های مفید را با خود ببریم.

دانشمندان تخمین می زنند که 1 تریلیون گونه میکروبی در کره زمین وجود دارد. این موجودات میکروسکوپی میلیارد ها سال قبل در ایجاد جو قابل سکونت و ایجاد زمینه برای گونه های پیشرفته تر زندگی در زمین نقش اساسی داشتند.

برخی از آنها اولین جنین های زمین هستند که در زمانی که سیاره ما بسیار داغ تر و فاقد اکسیژن بود، در آب زندگی می کردند.

بنا به اعلام این دانشمندان، یکی دیگر از مزیت های ارسال میکروب به مریخ این است که برخی از باکتری ها، ویروس ها و قارچ هایی که از حیات روی کره زمین پشتیبانی می کنند، قادر به تحمل محیط خشن فضا نیز هستند.

دانشمندان این ارگانیسم ها را افراطی می نامند زیرا می توانند در سردترین، گرم ترین و پرفشارترین محیط های زمین رشد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029470

وب گردی

وب گردی