انتقال برق به تجهیزات ایرانی مجهزشد

یک شرکت دانش بنیان با تولید انواع رله‌های حفاظتی در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق، به تدریج بازارهای داخلی را از واردات مشابه خارجی این تجهیزات حساس و پیچیده بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تجهیزاتی که در بخش‌های مختلف صنعت برق بویژه در تولید و انتقال برق مورد استفاده قرار می‌گیرند، از انواع تجهیزات گران قیمت و حساس به شمار می‌روند. این تجهیزات به دلیل گرانی و حساسیت با استفاده از انواع رله‌ها مورد حفاظت، کنترل و اتوماسیون قرار می‌گیرند. این رله‌ها از جمله تجهیزاتی هستند که در زنجیره پیوسته ساخت داخل تجهیزات برق، به دلیل فناوری بالا، تنوع قابل توجه و اهمیتی که در حفاظت از سیستم‌های تولید و انتقال برق دارند، به‌طور معمول از خارج کشور خریداری و مورد مصرف قرار می‌گیرند.

حال یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر دانش متخصصان بومی توانسته رله جدید ایران ساخت شده ویژه بخش توزیع با پشتیبانی توان داخلی تولید کند. محمد کاظم یزدان پناه مدیر عامل شرکت دانش بنیان همیان فن گفت: این شرکت موفق به ساخت رله‌های پرایمری و ثانویه، انواع رله‌های کمکی، تست بلاک و پلاگ، آلارم، سمافور شده است.

اخذ تأییدیه از توانیر جهت نصب رله و سایر تولیدات همیانفن در پست‌های فوق توزیع یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌هایی بود که شرکت در سال 1392 به دست آورده است. این تأییدیه، محصولات همیانفن را در کنار برندهای معتبر و با سابقه همانند زیمنس و آشنایدر قرار داده و تولیدات شرکت در پست‌های فوق توزیع (اولین بار در پست 20/132 ناظریه مشهد در سال 93) نصب شده است.

این شرکت دانش بنیان با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی توانسته رله‌ای مناسب و جدید ویژه بخش توزیع با پشتیبانی توان داخلی با محفظه 8، مجموعه کلید و تابلو تغذیه، حفاظت و مخابرات برای ریکلوزر هوایی 20 کیلو ولت با همکاری شرکت پارس سویچ تولید کند.

انجام تایپ تست و تجاری‌سازی رله دیفرانسیل، تایپ تست و تجاری سازی رله دایرکشنال، تحقیقات برای دستیابی به دانش و فناوری استاندارد IEC61850 به منظور استفاده در انواع رله‌های ایران ساخت نیز از دیگر محصولات این شرکت است که قرار است به زودی به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030355

وب گردی

وب گردی