بنیان خانواده در تصمیم‌گیری‌های حکومتی در نظر گرفته شود

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: باید در تصمیم‌گیری‌های شخصی و حکومتی، به بنیان بنیان خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بهادری رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نشست جایگاه زن و خانواده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ظرفیت‌های قانون اساسی که صبح امروز در سالن مصلی نژاد دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: خانواده مانند سلولی در جامعه است و هرگونه بیماری یا آسیب در خانواده می‌تواند روی جامعه اثر بگذارد؛ اما به نظر می‌رسد هنوز به الگوی مطلوب و نقشه روشنی از خانواده و جایگاه زن در خانواده و اجتماع نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به سلول بنیادین خانواده، بی‌توجهی به کل جامعه است. یک سلول معیوب می‌تواند به دیگر سلول‌ها و در نهایت تمام جامعه آسیب بزند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: الگوی مطلوب خانواده را از کجا به صورت کورکورانه تقلب کرده‌ایم؟ در طراحی نظامات حقوقی، الگوگیری‌های ناقصی انجام داده‌ایم که در لایحه حمایت از کودکان به‌وضوح قابل مشاهده است.

بهادری خاطرنشان کرد: نگران افزایش آمار طلاق هستیم، بدون آن‌که بدانیم نادانسته برای افزایش آمار طلاق، برنامه‌ریزی و ساختارسازی کرده‌ایم. باید مراقب باشیم برای زن در خانواده چه جایگاهی تعریف می‌کنیم.

وی افزود: من زن را محور خانواده می‌دانم، نه مرد را؛ چون برای توصیف محور خانواده از واژه‌های رحمت و مودت استفاده شده که با جنس مرد همخوانی ندارد.

بهادری یادآور شد: خانواده در معنای بزرگتر از پدر، مادر، خواهر و برادر و با در نظر گرفتن پدربزرگ و مادربزرگ و غیره در حال از دست دادن معنای خود است. باید تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ما چه در سطح حکومت و چه در زمینه شخصی با در نظر گرفتن بنیان خانواده باشد. در بسیاری از موارد مغلوب واقع شده‌ایم و باید جهشی در تقویت و کمک به بنیان خانواده داشته باشیم.

وی بیان کرد:‌ مشاهده می‌کنیم وکیلی به جای موکل خود نزد مشاور می‌رود و از سوی موکل امضا می‌دهد تا به دادگاه ارائه دهد که موکلم امکان سازش ندارد. واقعا ما برای کمک به بنیان خانواده قدم برمی‌داریم؟ دور نیست روزی که مفهوم خانواده را تغییر دهند و بگویند خانواده متشکل از دو هم‌جنس نیست و می‌تواند از یک انسان و یک حیوان تشکیل شود! راه دشواری پیش رو داریم و باید توجهی ویژه به خانواده نشان دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030996

وب گردی

وب گردی