تولید ماشین درخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کن برای اولین بار در واحد اراک/ مجلات حقوقی در دانشگاه منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اراک گفت: ماشین درخت‌‌‌کن که کارکرد اصلی آن در کندن درختان بدون آسیب رسیدن به ریشه درخت بوده در مرکز رشد واحد اراک برای اولین‌‌‌‌‌‌‌بار در کشور ساخته شده است.

حسین مظاهری معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اراک در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌شود گفت: 10 مجله علمی و پژوهشی با موضوعاتی چون جامعه‌‌‌شناسی، ادبیات فارسی، نساجی، شیمی داریم که دو مورد از این مجلات که در حوزه ریاضیات و مکانیک بوده دارای مجوز وزارتین است. یک مجله حشره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی هم در حوزه کشاورزی داریم که در اسکاپوس (scopus) نمایه شده و کلیه این مجلات به زبان انگلیسی منتشر می‌‌شود.

وی تشریح کرد: کلیه مجلاتی که در واحد اراک منتشر می‌‌‌‌‌‌شود در قالب فصلنامه بوده و مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی ارائه شده برگرفته از نوشته‌‌‌های استادان این واحد دانشگاهی و دیگر دانشگاه‌‌‌‌‌های کشور بوده؛ البته بخشی از مقاله‌‌‌‌‌‌‌هایی که در مجلات ما منتشر شده شامل نوشته‌‌‌های استادان خارج از کشور است.

مظاهری خاطرنشان کرد: درصددیم تا در رشته‌‌‌ حقوق در واحدهایی چون نراق و اراک هم مجلات علمی و پژوهشی ایجاد کنیم که بعد از دریافت مجوزهای مربوط از سازمان مرکزی، موفق به انتشار این مجلات خواهیم شد.

وی درباره قوانین جدید در انتشار مجلات علمی و پژوهشی دانشگاهی متذکر شد: طیق آخرین آیین‌نامه‌‌ای که در حوزه نشریات علمی منتشر شد، از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اراک تاکید کرد: فرآیند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

مظاهری درباره شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی گفت: شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی نیز تغییر کرده است. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند. تعداد اعضای هیئت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اراک درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان در مراکز رشد واحد اراک اظهار کرد: ماشین درخت‌‌‌کن که کارکرد اصلی آن در کندن درختان بدون آسیب رسیدن به ریشه درخت بوده در مرکز رشد واحد اراک برای اولین‌‌‌‌‌‌‌بار در کشور ساخته شده است. از دیگر تولیدات ما در مرکز رشد واحد اراک می‌‌‌توان به حلال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی اشاره کرد که در پالایشگاه‌‌‌ها تولید می‌‌‌شود و با توجه به گرید بالایی که دارند جزو محصولات گرانبها محسوب می‌‌شوند.

وی درباره طرح پایش و ماموریت واحد اراک در این طرح و نظام موضوعات متذکر شد: طرح پایش در دانشگاه آزاد اتفاقی بی‌‌‌‌‌‌نظیر در آموزش عالی کشور بوده که با تعیین 40 چالش اصلی، نقشی تعیین‌‌‌کننده در حل مشکلات کشور دارد. در این طرح، بحث نانو، خانواده و مدیریت را به عنوان ماموریت مشخص برای واحد اراک پیشنهاد کردیم. با توجه به توانمندی که دانشکده علوم انسانی ما در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط با این موضوع دارد، فعالیت در موضوعات علوم انسانی را به عنوان موارد مشخص در نظام پایش این واحد دانشگاهی مطرح کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031771

وب گردی

وب گردی