ادوار از برچسب جنبش دانشجویی سوءاستفاده می‌کنند/مصادره جنبش دانشجویی توسط احزاب

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برخی از جریان‌های قدرت جنبش دانشجویی را به نفع حزب سیاسی خاص مصادره می‌کنند.

مهدی طالبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شکل‌گیری و فعالیت ائتلاف‌ جریان‌های سیاسی کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشجویان با توجه به نقش و وظیفه‌‌ای که در انقلاب و جامعه برای آن‌ها تعریف شده است، باید بتوانند در پیشبرد آرمان‌های انقلاب تلاش کنند نه اینکه در زمین یک حزب سیاسی بازی کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان نباید برای یک جناح خاص سیاسی فعالیت کنند، گفت: تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان باید آگاه باشند که ارزش‌ها و جایگاه‌ آنها فراتر از قرارگیری در زمین بازی یک حزب و جناح خاص است. وظیفه جریان دانشجویی است که به سایر اقشار جامعه دیدگاه صحیح و روشنی نسبت به انتخاب نماینده اصلح بدهد.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: جامعه از جریان دانشجویی و طلاب می‌خواهد که خطوط کلی و راهبردی که مقام معظم رهبری برای انقلاب مشخص کرده است را به درستی تبیین کنند و برای آن یک گفتمان صحیحی در جامعه ایجاد کنند.

تبیین مفاهیم از وظایف جنبش دانشجویی است

وی افزود: رسالت اصلی جریان دانشجویی ورود به حوزه تبیین مفاهیم برای جامعه است. دانشجویان با دقت نظر نباید تریبون احزاب در دانشگاه‌ها شوند و شأن جنبش دانشجویی و محیط علمی و فرهنگی دانشگاه را تا سطح فعالیت حزبی تنزل دهند.

طالبی با اعلام مخالفت از حزبی شدن جریان دانشجویی، گفت: تشکل‌های دانشجویی باید به تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بپردازند؛ اما این به معنای عدم فعالیت سیاسی نیست. دانشجویان با بینش سیاسی بهتر می‌توانند در حوزه‌های دیگر فعالیت کنند.

این دانشجوی دانشگاه فردوسی با تاکید بر تفاوت فعالیت سیاسی و سیاسی بازی بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود بارها تاکید کردند که دانشجویان نباید نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت باشند بلکه باید با هوشیاری و مطالعه نسبت به مسائل و موضوعات داخلی و بین‌المللی موضع‌گیری صحیح انجام دهند.

وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از هیچ لیست، حزب یا شخصی حمایت نمی‌کند و تنها در معرفی شاخص‌های انتخاب نماینده اصلح و تراز انقلاب فعالیت‌ می‌کند.

سوءاستفاده ادوار از نام اتحادیه‌های دانشجویی

طالبی با بیان اینکه متاسفانه ادوار جنبش دانشجویی برچسب و نام اتحادیه‌های دانشجویی را هزینه لیست‌ها انتخاباتی و احزاب می‌کنند، گفت: برخی از ادوار اتحادیه‌های دانشجویی برای دستیابی به قدرت و سهم‌خواهی، از جناح‌های سیاسی حمایت خواهند کرد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: اگر جریان دانشجویی خود را درگیر یک حزب سیاسی کند، زمانی که آن حزب حرکت اشتباهی انجام دهد به نام جنبش دانشجویی نیز نوشته می‌شود. در چنین شرایطی جنبش دانشجویی مقبولیت خود را نزد جامعه از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید هدایت کننده افکار جامعه باشد، گفت: اگر دانشجویان تنها در حوزه سیاسی فعالیت کنند و خود را پیاده نظام یک حزب و جریان سیاسی قرار دهند، با گذشت زمان جامعه نیز تبدیل به اعضای یک حزب خاصی سیاسی می‌شود.

مصادره جریان دانشجویی توسط احزاب

طالبی با انتقاد از مصادره جنبش دانشجویی توسط جریانات سیاسی خاطرنشان کرد: احزاب در آستانه هر انتخاباتی به جای هم‌فکری با دانشجویان برای پیشبرد صحیح اهداف در راستای ارزش‌های انقلاب، به دنبال این هستند که از نام جنبش دانشجویی برای نشان دادن اهمیت جوانان برای آن حزب سوءاستفاده کنند.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: جنبش دانشجویی به‌واسطه جریان‌ساز بودن و جامعه آماری گسترده، همواره از سوی صاحبان قدرت مورد مصادره قرار می‌گیرد که این اقدام با اصل استقلال و مستقل بودن جریان دانشجویی تضاد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044141

وب گردی

وب گردی