آخرین وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی تشریح شد

معاون وزیر آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی پرداخت.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: در سال گذشته، بیمه معلمان یکی از آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیر دولتی بود؛ در این راستا 13 مولفه برای تعیین میزان شهریه مدارس در نظر گرفته شد یکی از این مولفه‌ها شامل حال معلمانی بود که در مدارس بیمه شده بودند.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن بیمه، نوعی تشویق و در عین حال اجبار برای معلمان به‌شمار می‌رفت؛ یعنی افرادی که مشغول به کار هستند حتما باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند؛ از طرفی افرادی که بیمه می‌شدند، در میزان تعیین شهریه مدارس نیز تاثیرگذار بودند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در فرم‌های نظارتی و پیگیری‌های صورت گرفته از مدارس غیر‌دولتی، وضعیت بیمه معلمان مورد بررسی قرار گرفت؛‌ با تمامی این تفاسیر در پوشش بیمه معلمان بامشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: میزان بیمه همکاران ما در مدارس غیردولتی،‌ بیش از 500 هزار تومان است، تامین این هزینه برای موسساتی که در دریافت شهریه دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه شده‌اند، دشوار است. تامین هزینه بیمه به ویژه در مناطق محروم کمی دشوارتر از سایر مناطق به‌شمار می‌رود.

زینی‌وند گفت: در تبصره ذیل ماده 25 تاسیس مدارس غیردولتی آمده که بخشی از بیمه همکاران شاغل در مدارس غیرانتفاعی توسط دولت تامین می‌شود که متاسفانه تاکنون این مورد محقق نشده است.

وی در پایان گفت: نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد از مشکلات معلمان در بحث بیمه حل کردیم؛ امیدوارم با کمک‌هایی که در این زمینه دریافت می‌کنیم،‌ بتوانیم در راستای رفع مشکل بیمه همکاران نیز گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044534

وب گردی

وب گردی