نقش کم‌رنگ علوم انسانی در بازی‌های کودکان

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بر اساس بررسی و آسیب شناسی‌های صورت گرفته، نقش رشته‌های علوم‌انسانی در حوزه بازی و بازی‌های جدی، کمرنگ شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی با اشاره به برگزاری سومین دوره از رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی اظهار کرد: سومین دوره بازی‌های جدی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همکاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی با تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی پنجم و ششم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این دوره، مجموعه‌ای از رویدادهای علمی، فنی و مسابقات جشنواره ای در حوزه بازی‌سازی دیجیتال را شامل می‌شود.

دبیر علمی سومین دوره بازی‌های جدی، با اشاره به ویژگی این دوره از مسابقات اظهار کرد: رویداد بازی‌های جدی، با هدف توسعه اکوسیستم بازی‌های جدی برگزار شد و فرصتی برای تعامل، همفکری همکاری و انتقال دانش و تجربه در حوزه بازی‌های جدی در کشور را فراهم آورد.

مظاهری از مشارکت و نقش فعال دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در برگزاری این دوره خبر داد و تصریح کرد: در دو دوره گذشته تمرکز بر بازی‌های دیجیتال بوده است و دانشگاه‌هایی با سابقه فعالیت و پژوهش در حوزه دانش فنی و نرم افزار، میزبانی رویداد را بر عهده داشتند؛ با بررسی و آسیب شناسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که در حوزه بازی به طور کلی و بازی‌های جدی بطور ویژه، نقش رشته‌های علوم‌انسانی کمرنگ است، از این رو میزبانی دورۀ سوم به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی که طی چهار سال گذشته در این حوزه بصورت متمرکز فعال بوده، سپرده شد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، با برشمردن اهداف و کارکردهای بازی‌ها تاکید کرد: هدف این است که در کنار بازی، اهداف واقعی را برای ایجاد تغییر دنبال نماییم، از آن جمله در حوزه روانشناسی بتوانیم از طریق بازی و سرگرمی، آموزش و مهارت‌آموزی را در گروه‌های سنی مختلف افزایش دهیم و یا موجب توان‌افزایی در گروه‌های سالم و توانبخشی در گروه‌های آسیب‌دیده شویم.

دبیر علمی همایش، با ارزیابی مالی و اقتصادی بازی های جدی خاطرنشان کرد: بازی های جدی،یکی از حوزه‌های مهم در صنعت بازی‌های دیجیتال است و در سطح جهان صنعت پردرآمدی محسوب می شود، براساس پیش بینی‌ها در سال 2025 این صنعت بالغ بر 300 میلیارد دلار گردش مالی در آمریکا خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056741

وب گردی

وب گردی