تکریم دانشجویان ارمنی، عاشوری و مسیحی توسط دانشگاه آزاد قابل‌تقدیر است

عالیجناب بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوریان شرق تهران درباره نقش شهدای ارمنی در انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر از خانواده‌های شهدای ارمنی، عاشوری و مسیحی دیدار کرده‌اند، این نشان دهنده ارج و احترام انقلاب اسلامی نسبت به ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عصر امروز در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی که با حضور دانشجویان مسیحی در مجتمع حضرت ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم درباره دین مسیحیت اظهار کرد: یکی از ادیانی که مسلمانان تعاملات بسیار مطلوبی با آن دارند، مسیحیت است. حضرت مسیح پیامبری مهربان و بین مسلمانان چهره‌ای نورانی است.

وی افزود: حضور مسیحیت و نفس مسیحایی در شعر و آیین ایرانیان و مسلمانان نیز بسیار قابل‌توجه است که می‌توان به ارتباطات عمیق پیروان این دو پیامبر عظیم الشان پی برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: حضور دانشجویان و عزیزان مسیحی در دانشگاه آزاد اسلامی مقدس است و مراسمات بزرگداشت شأن حضرت مسیح در راستای همبستگی بیشتر برگزار می‌شود.

آقامیری عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم که شهدای مسیحی در جای جای سپهر انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند و تعداد قابل‌توجهی از هموطنان مسیحی نیز در بدنه اجرایی کشور درحال ایفای نقش هستند.

برگزاری جلسات این‌چنینی دوستی و مودت بین اقدام می‌شود

عالیجناب نرسیسیان نماینده عالیجناب اسقف اعظم سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: ایران سرزمینی است که از دیرباز مبلغ صلح و دوستی میان اقوام بوده است.

نماینده عالیجناب اسقف اعظم سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران بیان کرد: عیسی مسیح با رفتار پسندیده خود بین مردم، ملکوت خداوند را در زمین بنیان کرده بود.

وی افزود: از مسئولان دانشگاه آزاد که برگزارکنندگان این برنامه هستند، تشکر می‌کنم که موجبات دوستی و مودت بین اقوام را فراهم کرده‌اند.

نرسیسیان عنوان کرد: امید است ایران با صلح و دوستی سرزمینی جاودان باشد.

انقلاب اسلامی نسبت به ادیان الهی ارج و احترام قائل است

عالیجناب بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوریان شرق تهران نیز درباره نقش شهدای ارمنی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر از خانواده‌های شهدای ارمنی، عاشوری و مسیحی دیدار کرده‌اند، این نشان دهنده ارج و احترام انقلاب اسلامی نسبت به ادیان الهی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای در راستای تکریم دانشجویان ارمنی، عاشوری و مسیحی داشته است. حرکت پسندیده دانشگاه آزاد اسلامی قابل تقدیر و ستایش بوده و کلیسا برای قدردانی از این حرکت شکرگذاری می‌کند.

بنیامین عنوان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر اعتقاد و دانش است و در کنار آموزش و علم آموزی اعتقادات دانشجویان را نیز تکریم می‌کند. عیسی(ع) پیام‌آور صلح و دوستی است و خداوند او را هدیه‌ای برای جهانیان قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056881

وب گردی

وب گردی