آموزش، اصلی ترین رویکرد چهارمین دوره نور بود

 مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان اصفهان گفت: در این دوره از برگزاری دوسالانه نور در هر یک استان ها با مشخص کردن یک دبیر استانی و استاد راهنما رویکردی آموزش محور به جشنواره بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، فرزان معظم با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری گفت: به شکل کلی برگزاری حرکت های فرهنگی این چنینی به طور قطع شایسته و قابل تقدیر است و نقطه پایانی برای آن وجود ندارد و همانطور که حضرت آقا فرمودند" هیچ تفکری در تاریخ ثبت نخواهد شد مگر اینکه با هنر آمیخته شود".

معظم گفت: نکته بسیار مثبتی که در این دوره از برگزاری دوسالانه با آن مواجه شدیم عبور از فرآیند تک عکس به سمت مجموعه عکس است و بی شک تهیه مجموعه عکس نیاز به تفکر را در عکاس و همچنین مخاطب بیشترمی‌کند.

وی افزود: به تعبیر من هر عکس در واقع یک واژه است و زمانی که بحث مجموعه عکس پیش می‌آید یعنی قرار است چند واژه را کنار یکدیگر آورده به بیانی نو و با مفهوم برسیم که به طور قطع این موضوع نیاز به ممارست و بینش دارد.

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان اصفهان گفت: زمانی که شما قصد دارید مجموعه عکسی خلق کنید باید با تکیه بر اندیشه عمیق خود اقدام به انجام آن کنید چرا که خروجی نهایی باید در ذهن مخاطب تاثیرگذاری فراوانی را داشته باشد.

معظم با اشاره به نکات حائز اهمیت این دوره از دوسالانه گفت: در این دوره از برگزاری دوسالانه نور با مشخص کردن یک دبیر استانی و انتخاب استادان راهنمای بومی و اعتباربخشی به بحث آموزش توجه ویژه‌ای نشان داد و از صرف معرفی تعدادی برگزیده و اهدای جوایزچون اکثر جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فاصله گرفت و رسالت خود را در حدبضاعت به انجام رساند.

گفتنی است چهارمین دوسالانه عکس نور 9 و 10 دی‌ماه سال جاری به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور در شهر تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056912

وب گردی

وب گردی