تلاش عجیب شریعتمداری برای اعطای صندلی مدیریتی به یک ژن‌خوب/ از ایران‌خودرو تا انتشارات علمی و فرهنگی!

نادره رضایی مسئول کمیته اقشار ستاد انتخاباتی بانوان حامی حسن روحانی سرنوشت عجیبی دارد و هر روز یک صندلی مدیریتی جدید در یک نهاد زیرمجموعه دولت را اشغال می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، صبح امروز اعلام شد که با حکم مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، یک «ژن خوب» به صورت چراغ خاموش مدیرعامل بزرگترین و قدیمی ترین بنگاه انتشاراتی کشور شده است. آن‌طور که در تصویر حکم منتشر شده در فضای مجازی مشخص است این انتصاب 11 دی ماه انجام شده و امروز خبری شده است.

نادره رضایی بدون یک روز سابقه موثر در حوزه کتاب و نشر، به زودی و در حالی به عنوان مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی معرفی شد که انتصاب‌های قبلی او نیز با حواشی همراه بود.

اولین بار نام او زمانی مطرح شد که شریعتمداری وزیر کار و رفاه سعی کرد چند مدیر جوان را در زیرمجموعه خود منصوب کند. نادره رضایی هم بدون هیچ سابقه و تجربه‌ مرتبطی برای مدیرکلی اداره کار استان تهران در نظر گرفته شده بود که البته پس از موج انتقادها از بی‌تجربگی و سوابق سیاسی او در نامه‌نگاری به اوباما انتصاب او ملغی شد.

حجت‌الاسلام سالک نماینده اصفهان در همین ارتباط ضمن تذکر به وزیر کار گفته بود: «وزارت اطلاعات موظف است این موارد را پیگیری کند و سابقه این افراد را به وزیر گوشزد کند، کسی که به اوباما نامه می‌نویسد یعنی اینکه در حزب اوباما و استکبار است، بدتر اینکه با توجه به شرایط کنونی کارگران کسانی بدون هیچگونه سابقه مدیریتی در راس جریان کارگری بنشینند، آدم حس می‌کند که شاید جریان نفوذ که از خارج هدایت می‌شود در این کار‌ها و انتصابات دست دارد.»

از اداره کار تا ایران‌خودرو؛ از هلال‌احمر تا انتشارات!

پس از این ناکامی، مجددا نام نادره رضایی به عنوان مشاور مدیرعامل ایران‌خودرو در امور مسئولیت‌های اجتماعی مطرح شد که البته این انتصاب با دستگیری هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو به پایان کار خودش در آنجا رسید.

تنها اقدام قابل طرح او در این دوره، رونمایی از کتابی تحت عنوان «عملکرد پایدار و مسئولیت های اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو» بود که موضوع آن دربرگیرنده گزارش عملکرد این خودروساز در حوزه های اجتماعی و محیط زیست در سال 96 بوده است.

البته این پایان ماجرا نبود و او باز هم با سفارش خاص در بین انتقادها، به عنوان مشاور اجتماعی رییس جمعیت هلال احمر منصوب شد اما بار دیگر با استعفای رییس هلال احمر، نادره رضایی از آنجا نیز جابه‌جا شده است.

معلوم نیست پشت سفارش ویژه برای نادره رضایی کیست اما برخی رسانه ها او را خواهرزاده شهین مولاوردی اعلام کرده‌اند که صحت آن توسط هیچ منبع مستقلی هنوز رد یا تایید نشده است.

انتشارات علمی و فرهنگی جولانگاه یک بی‌تخصص!

تازه‌ترین سمت درنظر گرفته شده برای نادره رضایی،‌ مدیر عاملی انتشارات علمی و فرهنگی است که سازمان تامین اجتماعی (زیرمجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی) سهامدار آن است. انتصاب او به عنوان مدیرعامل این انتشارات معتبر، بدون داشتن حتی یک روز سابقه موثر در حوزه نشر و کتاب صورت گرفته است.

انتشارات علمی و فرهنگی که حالا قرار است یک فعال سیاسی بی تجربه آن را مدیریت کند، در سال 1351 از ادغام دو مؤسسه «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» و «مؤسسه انتشارات فرانکلین» شکل گرفت که شاهد حضور مدیرانی نظیر همایون صنعتی زاده و احسان یارشاطر بود. این بنگاه انتشاراتی معتبر پس از انقلاب تحت نظارت وزارت فرهنگ و علوم اداره می شد تا اینکه در فهرست واگذاری موسسات طبق اصل 44 قرار گرفت و سهام وزارت علوم به عنوان تهاتر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

از ستاد انتخاباتی به‌سوی پست‌های مدیریتی...

تنها تجربه نادره رضایی در مدیرعاملی شرکت تعامل‌اندیشان پویا خلاصه می‌شود که در سال 92 به صورت سهامی خاص تاسیس شده و موضوع فعالیتش ارائه خدمات، طرح و اجرای کلیه خدمات شهری، طبخ غذا جهت شرکت های دولتی و خصوصی و خدمات برگزاری کنفرانس‌ها، گردهمایی و سمینارها بوده است. جالب توجه اینکه رییس هیات مدیره این شرکت هم محسن بیگلربیگی بوده که او هم به عنوان مسئول فضای مجازی ستاد روحانی مشغول کار بوده و در حال حاضر عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر متعلق به تامین اجتماعی است.

علاوه بر این، نادره رضایی هم اکنون عضو غیر موظف شرکت لیزینگ خودروی غدیر است و بر اساس قوانین نمی‌تواند هم‌زمان مدیرعامل چنین موسسه ای باشد؛ ولی حامیان با ادامه فشار پشت‌پرده برای این انتصاب، در نخستین روزهای هفته جاری او را منصوب کردند تا خبر این انتصاب در این روزهای پرخبر دیده نشود.

کد خبر: 1057409

وب گردی

وب گردی