توان داخلی شرکت‌های دانش بنیان در بن بست‌ خودروسازان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ما به دلیل نبود حمایت مسئولان و خودروسازان این شرکت دانش‌بنیان با مشکل مواجه و مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم؛ چرا که خودروسازان شیفته واردات هستند و از گیربکس‌های خارجی بیشتر استفاده می کنند.

علیرضا پورگمرکی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از تولید کلاچ اتوماتیک خودرو و گیربکس AMT برای خودرو معلولان در کشور خبر داد و گفت: کلاچ اتوماتیک تولیدی این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام قطعات و تجهیزات با توان داخلی و دانش بومی طراحی و با تیراژ بالا تولید شده است، افزود: این تجهیزات در زمان بکارگیری در داخل کشور مورد استقبال خوردوسازان قرار نگرفت به طوری که ما در این عرصه به دیوار بن بست خودروسازان برخوردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: سالانه بیش از 20 هزار کلاچ اتومبیل در این شرکت تولید می‌شد تا جایی که قرارداد تولید 2هزار و 500 کلاچ اتوماتیک را برای پارس خودرو منعقد کردیم. همچنین برای خودروهای معلولان ال 90 و پراید تقریبا 2 هزار مورد تولید و در سال 87 در اختیار معلولان قرار دادیم.

پورگمرکی با بیان اینکه بعد از تولید کلاچ اتوماتیک هوشمند شروع به تولید گیربکس اتومبیل کردیم، گفت: ما به دلیل نبود حمایت مسئولان و خودروسازان این شرکت دانش‌بنیان با مشکل مواجه و مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم؛ چرا که خودروسازان شیفته واردات هستند و از گیربکس‌های خارجی بیشتر استفاده می‌کردند. متاسفانه با اوج گرفتن تحریم‌ها دیگر این قطعات وارد کشور نمی‌شود و هم اکنون خودروسازان در تامین گیربکس اتومبیل مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های 90 تا 93 پژوهشگران این شرکت برای تولید و تجاری سازی و عرضه گیربکس اتوماتیک به خودروسازی داخلی بسیار تلاش کردند ولی واقعیت این بود که بازار خودروسازی ما چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا مهیای کاری در این حد بزرگ نبود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057813

وب گردی

وب گردی