گام بلند دانشگاه آزاد در جهت اسلامی شدن دانشگاه ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست صمیمی با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قدم های خوبی در جهت اسلامی شدن دانشگاه ها برداشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد ارومیه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اعضای هیات رئیسه واحد ارومیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهادت هموطنانمان در سانحه هوایی گفت: پس از تغییر ساختار مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قدم های خوبی در جهت اسلامی شدن این دانشگاه برداشته شده و نگاه ها به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان متفاوت از گذشته است که جا دارد از دکتر پوریوسف از این بابت تقدیر و تشکر کنم.

غلامرضا اسم حسینی با اشاره به حدیث« قوام العیش حسن التقدیر و ملاکه حسن التدبیر » از امام علی (ع) گفت: کسی که لباس خدمت در جامعه را به تن می کند باید دارای تدبیر نیک باشد و اگر این خصوصیت را نداشته باشد موفقیتی در زندگی نخواهد داشت.

اسم حسینی اظهار کرد در بستر انقلاب اسلامی حفظ ظاهر و هم حفظ باطن دارای جایگاه ویژه ای است چرا که بر اساس اعتقادات ما خون شهدا و انقلاب امانتی است که به واسطه آن مسئولیتی که برعهده می گیریم امانتی است سخت.

مسئول نهاد رهبری آذربایجان غربی در خصوص تغییرات اخیر در نهاد رهبری واحد ارومیه گفت: تغییرات در مدیریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مانند هر مجموعه دیگری امری طبیعی است و از حجت الاسلام میرزائی که فردی علمی و آگاه به مسائل روز هستند از بابت زحماتی که در دوران تصدی این مسئولیت کشیده اند تقدیر و تشکر می کنم.

اسم حسینی افزود با توجه به حساسیت کار در حوزه نهاد رهبری و رسالت این نهاد با توجه به اسناد بالادستی که هدایت مبانی فکری و اسلامی دینی مجموعه و در کل اسلامی شدن دانشگاه می باشد انتظارهمکاری و همراهی همکاران دانشگاه که دارای اندوخته علمی می باشند و عضو فرهیخته جامعه بیشتر است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه بزرگی است و ساختار آن دارای استقلال مالی است این می تواند دارای نقاط قوت و تهدید باشد که باید تدابیر ویژه ای برای موفقیت این دانشگاه اندیشیده شود لذا نهاد رهبری به عنوان مشاور امین در دانشگاه می تواند کمک حال رئیس دانشگاه باشد.

اسم حسینی با اشاره به معنای واقعی عملگرایی در حوزه رفتار و عمل اظهار داشت: امیدوارم در تمامی مراحل چشم انداز مجموعه ملی و جهانی باشد و با نگاه توسعه ای به مجموعه که بهترین هدف آن اسلامی شدن دانشگاه است موانع پیشرفت را که همان همت کم افراد، کم بودن برنامه ریزی و ضعف در چشم انداز و افق دید است را برطرف کنیم.

محمود پوریوسف در ادامه جلسه با اشاره به ضرورت توجه به رویکردهای عمیق، جدید و علمی برای ترویج دین در دانشگاه خاطرنشان کرد نهاد رهبری در دانشگاه چراغ راه فعالیت های دینی و فرهنگی است که مبنای تغییرات پایه ای براساس اهداف انقلاب اسلامی می باشد.

پوریوسف با اشاره به جایگاه و ضرورت ارتباط نزدیک نهاد رهبری با سایر بخش‌های دانشگاه تاکید کرد: نهاد رهبری جدا از ساختار مدیریتی دانشگاه نیست ومسئول نهاد عضو هیات رییسه و اکثر شوراهای تصمیم‌گیری در دانشگاه است و هرچه ارتباط با نهاد رهبری بیشتر باشد کارها بهتر پیش میرود و طبیعی است که تنها در سایه همدلی و همکاری، موفق خواهیم شد تا مسئولیت‌های خود را به سرانجام برسانیم.

رئیس واحد ارومیه بخشنامه آراستگی و شئون اخلاقی را یکی از کارهای خوب در دست اجرا در دانشگاه آزاد اسلامی نامید و افزود: مسئولانی که در ساختار مدیریتی واحد ارومیه و سایر واحدهای استان مشغول به کار هستند از نیروهای ارزشی و انقلابی انتخاب شده اند و همگی دغدغه فرهنگی داشته و صادقانه در جهت اسلامی شدن دانشگاه قدم برمیدارند که با حمایت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و دلگرمی افرادی همچون حجت الاسلام اسم حسینی امکان رسیدن به توسعه پایدار در راستای اهداف نظام مقدس اسلامی آسان تر خواهد بود.

پوریوسف با اشاره به حسن انتخاب در نامگذاری بخشنامه آراستگی که از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای این دانشگاه ابلاغ گردید ادامه داد: جامعه دانشگاهی ایران اسلامی منبعث از تعالیم بلند اسلامی و فرهنگ برجسته و هویت ایرانی است که باید نسبت به این دارایی ارزشمند خود حساس بوده و برای حفظ این شئون تلاش نماید و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی باید با اجرای کامل این بخشنامه نماد پایبندی به این شئون در تمامی زمینه ها باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058114

وب گردی

وب گردی