۷۲۰ زمینه تحقیقاتی در حوزه صنعت چرم شناخته شد/ شیوه‌های برندسازی و بازاریابی محصولات چرمی

سرپرست مرکز تحقیقات چرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: صنعت چرم، مشکلات فنی و مدیریتی بسیاری دارد که ایجاد یک مرکز تحقیقات با این موضوع، نقشی تعیین‌‌‌کننده در رفع مشکلات مربوط به این صنعت دارد.

علیرضا بافنده‌زنده سرپرست مرکز تحقیقات چرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌‌‌های این مرکز و اهداف تعیین شده آن گفت: مرکز تحقیقات کیف و کفش چرم از بهمن‌‌ماه شروع به فعالیت می‌‌‌کند، این مرکز یک واسطه بین امکانات دانشگاه، دانش استادان و صنعت چرم است. تقریبا 100 درصد چرم گاوی در شهر تبریز تولید می‌‌شود و از سوی دیگر، 50 درصد کفش تولیدی کشور هم متعلق به این شهر است. صنعت چرم، مشکلات فنی و مدیریتی بسیاری دارد که ایجاد یک مرکز تحقیقات با این موضوع، نقشی تعیین‌‌‌کننده در رفع مشکلات مربوط به این صنعت دارد.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، 250 واحد تولیدی چرم که بیش از 95 درصد این واحدها در تولید چرم سنگین و بقیه در تولید چرم سبک فعالیت دارند، در تبریز فعالند و محصولات این صنعت علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا و اسپانیا صادر می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات چرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان تلاش می‌کنند با استفاده از ماشین‌آلات و تکنولوژی جدید و نیروی کار با‌‌تجربه، محصولات باکیفیت به مصرف‌کنندگان عرضه کنند. صنعت چرم و کفش در کشور ما نیازمند حمایت‌های ویژه از سوی دولت است و این صنعت، ظرفیت‌های نهفته بسیاری در خود دارد.

بافنده‌زنده درباره فعالیت‌‌‌های واحد تبریز در توسعه صنعت چرم اظهار کرد: با توجه به ماموریتی که در حوزه صنعت چرم به دانشگاه آزاد تبریز واگذار شده است، 720 زمینه تحقیقاتی در این حوزه شناخته شده و از طرف دیگر هم واحد تبریز، آزمایشگاه و استادان باتجربه در این حوزه دارد که تمرکز مناسبی را در این صنعت خواهند داشت تا با آزمایشات و تحقیقات مختلف گره‌‌‌گشای مشکلات موجود در صنعت چرم باشند.

وی با اشاره به اینکه سرای نوآوری کیف و کفش چرم واحد تبریز در مرحله راه‌‌‌اندازی است گفت: مرکز تحقیقات چرم واحد تبریز پشتوانه‌‌‌‌ای برای توسعه این صنعت در سراهای نوآوری محسوب می‌‌‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی هم به‌‌‌عنوان دانشگاهی مسئله‌محور و کارآفرین به رفع مسائل بومی و مشکلات شغلی دانشجویان می‌پردازد. همه ابزارهایی هم که می‌تواند در حوزه کیف، کفش و چرم تحول ایجاد کند در سرای نوآوری و فناوری کفش چرم واحد تبریز در نظرگرفته شده است و الگویی مناسب برای سایر سراهای نوآوری و فناوری محسوب می‌شود.

بافنده‌زنده تاکید کرد: تبدیل دانشگاه به دانشگاهی مسئله‌‌محور از جمله اهدافی است که در مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد دنبال می‌‌شود. بر همین مبنا، رایزنی‌‌‌هایی هم با کارخانجات مختلف چرم‌‌‌‌‌‌سازی در استان انجام شده است. راه‌‌‌اندازی مدارس مهارتی و تربیت نیروی با مهارت و کارآفرین هم در حوزه چرم، زمینه‌‌‌‌‌‌ساز توسعه کارآفرینی در کشور خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات چرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم با کشور ترکیه انجام شده است و بازدیدی هم از مدارس مهارتی این کشور که در حوزه کیف و کفش کار می‌کنند، توسط مسئولان واحد تبریز انجام می‌‌‌شود. از صنعتگران و استادان بنام هم در حوزه کیف و کفش چرم، برای آموزش استفاده خواهد شد تا با دانشگاه آزاد تبریز در حوزه چرم همکاری کنند.

وی با تأکید بر استفاده از استادان اهل فن در مدارس مهارتی و انتقال آن به نسل آینده، یادآور شد: در این خصوص با استفاده از مجرب‌ترین استادان طراحی کیف و کفش به دانشجویان مهارت‌های لازم آموزش داده خواهد شد و در کنار طراحی و تولید، برندسازی و چگونگی جذب بازار و فروش آن نیز در بخش مربوط به مدارس مهارتی آموزش داده می‌شود. پشتیبانی کلیه این امور و بررسی مشکلات مربوط به حوزه چرم هم به عهده مرکز تحقیقات واحد تبریز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059486

وب گردی

وب گردی