دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ها منتشر شد

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو بدون آزمون و فقط براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای مهرماه سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ همه داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی و یا دیپلم) آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۹ می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط را از امروز چهارشنبه ۹ بهمن ماه در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مشاهده کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی فوق فقط به صورت اینترنتی از روز سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ پایان می‌پذیرد.

همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما در روزهای اعلام شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند. همچنین داوطلبان لازم است برای اطلاع از فهرست کدرشته محل های مربوط به پذیرش در رشته‌های تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

سازمان سنجش نیز با تاکید بر اینکه دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند، اعلام کرد: این داوطلبان در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا همه متقاضیان (دیپلم های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق دفترچه راهنما) بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند. البته داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ که هنوز موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، باید پس از دریافت مدرک دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی خود حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در پذیرش دوره مذکور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کنند. همچنین داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی و یا فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از همه گروه‌های تحصیلی و رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (گروه های تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته‌های مورد علاقه خود در یک فرم انتخاب رشته اقدام و آنها را بر اساس علاقه در اولویت‌های مورد نظر در تقاضانامه مذکور درج کنند. زیرا نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد پذیرفت.

هرگونه تغییر و یا اصلاح در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش) و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059535

وب گردی

وب گردی