مجلس وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: مجلس شورای اسلامی باید وکیل مردم و نه وکیل دولت باشد، اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی وظایف نظارت بر اجرای قانون توسط دولت را به خوبی انجام نمی‌دهد.

سید حمید رضا مجتبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه اظهار کرد: انتخابات مجلس اولین انتخابات بعد از چهل سالگی انقلاب و قرار گیری در گام دوم انقلاب بوده و در نتیجه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: ارائه سند انتخاباتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامل ویژگی‌های فردی و شاخص‌های مطالبه قانون‌گذاری و نظارت در 51 مورد ترسیم شده است.

مجتبوی اضافه کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امسال برای اولین بار با هدف راهیابی کاندیداهای اصلح و تراز انقلاب به مجلس شورای اسلامی لیست انتخاباتی تهیه و منتشر خواهد کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مطالبات مردم و جریان دانشجویی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب کاندیدهای اصلح از سوی مردم بر اسامی افراد، لیست‌ها انتخاباتی و جناح‌های سیاسی ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی و نماینده مجلس شورای اسلامی وکیل و نماینده مردم است. در واقع نمایندگان به نیابت از مردم در این جایگاه تصمیم گیری قرار دارند؛ لذا نماینده باید مردم را عنصری مهم و اساسی در پیشبرد برنامه ها در مجلس شورای اسلامی بدانند.

به گفته مجتبوی، از موکلین مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به دلیل دسترسی به منابع مالی متعلق به کشور و در واقع متعلق به مردم توجه کافی به بیت المال داشته باشند و اجازه هدر رفت و حیف و میل سرمایه ملی را به افراد و جناح‌های خاص ندهند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر فرا جناحی بودن سند فراگیر انتخاباتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: این سند جامعی است که می‌توانند مطالبات ما را پوشش دهد و به هیچ عنوان وارد بازی‌های سیاسی بین احزاب و جریان‌های سیاسی نشود.

وی با بیان اینکه در نهایت بازی‌های سیاسی منجر به لطمه زدن به مردم می‌شود، گفت: گفتمان مردم سالاری دینی مبنا و رکن اصلی سند فراگیر انتخابانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر است.

مجتبوی درباره زمان توزیع لیست انتخاباتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: سند فراگیر انتخاباتی 15 بهمن ماه سال جاری منتشر خواهد شد و برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و احزاب سیاسی‌ مختلف ارسال می‌شود. با پیوستن کاندیداهای مجلس به این سند در روز 22 بهمن‌ ماه لیست انتخاباتی مورد تایید انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر منتشر خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر درباره ویژ‌گی‌ها و شاخص‌های فردی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ویژ‌گی‌های که یک نماینده موفق باید داشته باشد٬ با توجه به صداقت و کارکرد پیشین نمایندگان تهیه شده است.

وی درباره مطالبات دانشجویان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصویب و پیگیری مجدانه اجرای قوانین شفافیت، اصلاح قوانین نظارت بر رفتار نمایندگان، اصلاح قانون انتخاب رئیس حراست سازمان‌ها و وزارت خانه ها، تغییر طرح اصلاح قانون انتخابات و ابلاغ آن به دولت از جمله مطالبات جریان دانشجویی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

مجتبوی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید وکیل مردم و نه وکیل دولت باشد. متاسفانه در حال حاضر مجلس شورای اسلامی وظایف نظارت بر اجرای قانون توسط دولت را به خوبی انجام نمی‌دهد.

برای دریافت فایل سند فراگیر انتخاباتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059993

وب گردی

وب گردی