حل مشکلات جامعه و محرومیت‌زدایی از اهداف مهم و متعالی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد است

رئیس مرکز شاهد و امور ایثارگران با اشاره به رویکردهای تحولی دانشگاه آزاد، حل مشکلات جامعه و محرومیت‌زدایی را از اهداف مهم و متعالی قرارگاه جهادی این دانشگاه برشمرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بیرجند، احمد صالحی‌آرا رئیس مرکز شاهد و امور ایثارگران و قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان خراسان جنوبی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

صالحی‌آرا در این دیدار با قدردانی از حجت‌الاسلام عبادی به بیان اهداف و فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و با اشاره به تلاش و نگاه بلند و تحول‌گرای دکتر طهرانچی گفت: حل مشکلات جامعه و محرومیت‌زدایی از اهداف مهم و متعالی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب رسالت فرهنگی و اجتماعی بسیار مهمی برای حضور مؤثرتر در تحولات اجتماعی فرهنگی جامعه قائل است به سهم دانشگاه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز اشاره و عنوان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی ۶۴ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به بیان تلاش و اهتمام ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در مقوله پدافند فکری و فرهنگی پرداخت و توجه ویژه دانشگاه به این مقوله بسیار مهم را اتفاقی مبارک دانست که در راستای ایفای رسالت فرهنگی اجتماعی و تحقق منویات مقام معظم رهبری گامی مهم و ارزشمند به شمار می‌آید.

برای رشد جامعه باید تلاش، برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، نظارت و هدفمندی را در دستور کار قرار داد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار که رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، با تسلیت به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه در مدیریت فردای جامعه در امور مختلف و بالاتر از همه در سطح فرهنگی مؤثر است؛ بنابراین اگر مقدمات کاملی فراهم شود و دانش‌آموختگان محیط‌های عالی از علم و ایمان سرشار برخوردار باشند، مردم حداکثر استفاده مادی و معنوی را از آنها خواهند داشت و طبعاً از سوی دیگر نیز اگر آسیبی ببینند، مردم از آسیب‌شان در امان نخواهند ماند.

عبادی تصریح کرد: آسیب‌هایی که در جامعه و محیط‌های علمی و ... مشاهده می‌شود، پیداست که به حد نصاب مطلوب نرسیده‌ایم و این تکلیف من و شما را سخت‌تر می‌کند؛ بنابراین باید تلاش و کوشش کرد تا جامعه به آن رشد واقعی خود برسد.

امام جمعه بیرجند افزود: برای اینکه جامعه به آن حد نصاب و رشد برسد، باید تلاش، برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، نظارت و هدفمندی را در دستور کار قرار داد؛ زیرا به‌صورت اتفاقی نمی‌توانیم به هدف برسیم؛ بنابراین به هر میزانی که نیاز داریم باید برای آن طرح داشته باشیم و برای طرح نیز آنچه لازم است باید مقدماتش را فراهم کنیم.

در ابتدای این دیدار سیدحسن هاشمی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به بیان گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه پرداخت و از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دانشگاهیان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060221

وب گردی

وب گردی